Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań: droga rowerowa na Starym Mieście będzie dłuższa

infobike
04.08.2023 11:15
0 Komentarzy

Budowana właśnie na Starym Mieście w Poznaniu droga rowerowa będzie dłuższa. Powstająca po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica do skrzyżowania z ul. Działową trasa zostanie przedłużona do ul. Kulasa.

Pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej do skrzyżowania z ul. Działową rozpoczęły się w czerwcu. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowała w czwartek, że ten sam wykonawca zrealizuje także dalszy odcinek trasy.

Miasto zdecydowało się skorzystać z prawa opcji, które zostało uwzględnione w postępowaniu przetargowym. Oznacza to rozszerzenie zadania o odcinek między ul. Działową a przejazdem przez ul. Solną łączącym ulice Kulasa i Kościuszki – powiedział wiceprezes PIM Tomasz Płóciniczak.

Obecnie prace prowadzone są na odcinku pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ul. Działową. Na ul. Estkowskiego, w rejonie zjazdu na Wartostradę, ułożone zostały krawężniki oraz podbudowa pod docelową nawierzchnię drogi rowerowej. Pierwsze krawężniki pojawiły się także na ul. Garbary od strony Cytadeli.

Budowana droga rowerowa po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica do skrzyżowania z ul. Działową.

PIM podał, że najwięcej robót toczy się na skrzyżowaniu ulic Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary. Część pasów jest wyłączona z ruchu, częściowo niedostępne są także chodniki i przejścia dla pieszych.

Poznański magistrat podkreślił, inwestycja w północnej części Starego Miasta jest ważna dla rowerzystów, gdyż stanowi fragment obwodnicy ścisłego centrum przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Dzięki wyodrębnieniu nowej drogi łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony – wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady i terenów rekreacyjnych.

W trakcie budowy zmieni się m.in. przebieg chodnika oraz geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę. . Zbudowane, bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wzdłuż nowej drogi pojawią się ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. W rejonie skrzyżowania ulic Wolnica i Św. Wojciech zaprojektowano instalację systemu służącego do zliczania rowerów, poruszających się po nowej drodze. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.

Budowana na Starym Mieście w Poznaniu droga rowerowa

Komentarze