Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ponad 100 mln zł na rozwój infrastruktury rowerowej we Wrocławiu

infobike
01.10.2025 11:45
0 Komentarzy

W latach 2019–2024 Wrocław przeznaczył ponad 104 mln zł na rozwój polityki rowerowej.

Dzięki temu stolica Dolnego Śląska zyskała dziesiątki nowych tras i modernizacji, które w znaczący sposób poprawiły komfort i bezpieczeństwo rowerzystów. Obecnie długość tras przyjaznych dla jednośladów przekracza 1450 km, a miasto realizuje „Plan działań rowerowych do 2030 roku”.

Rozkład jazdy:

  1. Gdzie powstały najważniejsze trasy rowerowe w latach 2019–2024?
  2. Jak zmieniła się sieć rowerowa we Wrocławiu?
  3. Jakie inwestycje zaplanowano do 2030 roku?
Dzięki temu stolica Dolnego Śląska zyskała dziesiątki nowych tras, które w znaczący sposób poprawiły komfort i bezpieczeństwo rowerzystów.
Dzięki temu stolica Dolnego Śląska zyskała dziesiątki nowych tras, które w znaczący sposób poprawiły komfort i bezpieczeństwo rowerzystów. /fot. Michał Kurowicki

Gdzie powstały najważniejsze trasy rowerowe w latach 2019–2024?

  • 2019 – trasa od mostu Pokoju do mostów Warszawskich, nowe ścieżki na ul. Wyszyńskiego i przy terenach zielonych nad Oławą.
  • 2020 – trasa rowerowa do dworca Wrocław Główny, pierwszy odcinek Promenady Krzyckiej, połączenie wzdłuż al. Karkonoskiej, a także rozwój kontrapasów.
  • 2021 – nowa trasa wzdłuż ul. Jedności Narodowej, kładka nad Ślęzą i rozbudowa Promenady Krzyckiej.
  • 2022 – połączenie dworca Wrocław Główny z Jagodnem przez ul. Hubską, droga rowerowa na ul. Legnickiej (z WBO), kolejne odcinki Promenady.
  • 2023 – trasy w ramach budowy TAT na Nowy Dwór i tramwaju na Popowice, a także nowa ścieżka na ul. Sądowej.
  • 2024 – Aleja Wielkiej Wyspy z trasą rowerową, modernizacja ul. Pomorskiej, kolejny fragment Promenady Krzyckiej i droga nad Oławą.

Jak zmieniła się sieć rowerowa we Wrocławiu?

Od 2019 roku długość tras rowerowych w mieście zwiększyła się o 100 km – z 328 km do 428 km. Uwzględniając drogi rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, kontrapasy, trasy w parkach czy po wałach, łączna sieć przekroczyła 1450 km.

Inwestycje realizowane były przy okazji dużych projektów komunikacyjnych, jak Aleja Wielkiej Wyspy czy modernizacja ul. Pomorskiej, ale także jako odrębne przedsięwzięcia, często wskazywane przez mieszkańców w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Jakie inwestycje zaplanowano do 2030 roku?

„Plan działań rowerowych do 2030 r.” zakłada spójne uzupełnianie sieci tras i tworzenie nowych połączeń międzyosiedlowych. Trwają prace nad budową kładki nad Widawą i nowego ciągu rowerowego do kładki nad Ślęzą. Równolegle rozwijane są projekty samodzielne, takie jak rozbudowa infrastruktury w rejonie Dubois–Drobnera czy kolejne odcinki Promenady Krzyckiej.

Plan obejmuje także działania edukacyjne i promocyjne, które mają wspierać rozwój zrównoważonej mobilności. Wrocław stawia na tworzenie bezpiecznej, wygodnej i atrakcyjnej infrastruktury, która zachęci jeszcze więcej mieszkańców do codziennej jazdy rowerem.

Komentarze