Ponad 100 mln zł na rozwój infrastruktury rowerowej we Wrocławiu
W latach 2019–2024 Wrocław przeznaczył ponad 104 mln zł na rozwój polityki rowerowej.
Dzięki temu stolica Dolnego Śląska zyskała dziesiątki nowych tras i modernizacji, które w znaczący sposób poprawiły komfort i bezpieczeństwo rowerzystów. Obecnie długość tras przyjaznych dla jednośladów przekracza 1450 km, a miasto realizuje „Plan działań rowerowych do 2030 roku”.
Rozkład jazdy:
- Gdzie powstały najważniejsze trasy rowerowe w latach 2019–2024?
- Jak zmieniła się sieć rowerowa we Wrocławiu?
- Jakie inwestycje zaplanowano do 2030 roku?
Gdzie powstały najważniejsze trasy rowerowe w latach 2019–2024?
- 2019 – trasa od mostu Pokoju do mostów Warszawskich, nowe ścieżki na ul. Wyszyńskiego i przy terenach zielonych nad Oławą.
- 2020 – trasa rowerowa do dworca Wrocław Główny, pierwszy odcinek Promenady Krzyckiej, połączenie wzdłuż al. Karkonoskiej, a także rozwój kontrapasów.
- 2021 – nowa trasa wzdłuż ul. Jedności Narodowej, kładka nad Ślęzą i rozbudowa Promenady Krzyckiej.
- 2022 – połączenie dworca Wrocław Główny z Jagodnem przez ul. Hubską, droga rowerowa na ul. Legnickiej (z WBO), kolejne odcinki Promenady.
- 2023 – trasy w ramach budowy TAT na Nowy Dwór i tramwaju na Popowice, a także nowa ścieżka na ul. Sądowej.
- 2024 – Aleja Wielkiej Wyspy z trasą rowerową, modernizacja ul. Pomorskiej, kolejny fragment Promenady Krzyckiej i droga nad Oławą.
Jak zmieniła się sieć rowerowa we Wrocławiu?
Od 2019 roku długość tras rowerowych w mieście zwiększyła się o 100 km – z 328 km do 428 km. Uwzględniając drogi rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, kontrapasy, trasy w parkach czy po wałach, łączna sieć przekroczyła 1450 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycje realizowane były przy okazji dużych projektów komunikacyjnych, jak Aleja Wielkiej Wyspy czy modernizacja ul. Pomorskiej, ale także jako odrębne przedsięwzięcia, często wskazywane przez mieszkańców w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Jakie inwestycje zaplanowano do 2030 roku?
„Plan działań rowerowych do 2030 r.” zakłada spójne uzupełnianie sieci tras i tworzenie nowych połączeń międzyosiedlowych. Trwają prace nad budową kładki nad Widawą i nowego ciągu rowerowego do kładki nad Ślęzą. Równolegle rozwijane są projekty samodzielne, takie jak rozbudowa infrastruktury w rejonie Dubois–Drobnera czy kolejne odcinki Promenady Krzyckiej.
Plan obejmuje także działania edukacyjne i promocyjne, które mają wspierać rozwój zrównoważonej mobilności. Wrocław stawia na tworzenie bezpiecznej, wygodnej i atrakcyjnej infrastruktury, która zachęci jeszcze więcej mieszkańców do codziennej jazdy rowerem.
Komentarze