Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pomorskie liderem turystyki rowerowej: inwestycje przynoszą efekty

infobike
18.02.2025 11:45
0 Komentarzy

Rok 2024 był przełomowy dla rowerowej turystyki w województwie pomorskim. Dzięki konsekwentnym inwestycjom w infrastrukturę, region notuje dynamiczny wzrost popularności tras rowerowych, stając się jednym z liderów rowerowych destynacji w Polsce.

Województwo pomorskie, inwestując w rozwój infrastruktury rowerowej i promując turystykę rowerową, staje się coraz bardziej atrakcyjne dla rowerzystów. Dynamiczny wzrost popularności tras rowerowych to efekt konsekwentnej polityki regionu, która przynosi korzyści zarówno dla mieszkańców, jak i dla lokalnej gospodarki.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego rok 2024 był przełomowy dla rowerowej turystyki w województwie pomorskim?
  2. Jakie konkretne działania i inwestycje przyczyniły się do rozwoju turystyki rowerowej na Pomorzu?
  3. Jakie korzyści płyną z dynamicznego rozwoju turystyki rowerowej dla Pomorza i jego mieszkańców?

Rowerowa rewolucja na Pomorzu

Województwo pomorskie może poszczycić się ponad 660 km oznakowanych tras rowerowych, a to nie koniec inwestycji. Stale rozwijająca się sieć szlaków przyciąga coraz więcej rowerzystów, zarówno mieszkańców regionu, jak i turystów. W 2024 roku odnotowano ponad 122 tys. więcej przejazdów niż w roku poprzednim, co świadczy o rosnącej popularności tej formy aktywności.

Dynamiczny wzrost popularności tras rowerowych

Analiza danych z lat 2021-2024, zebranych z liczników rowerowych, ujawnia dynamiczny wzrost popularności tras rowerowych w regionie. Przykładem może być Tczew, gdzie na Wiślanej Trasie Rowerowej, będącej częścią szlaku EuroVelo 9, liczba przejazdów wzrosła o 34,2%. Podobny wzrost odnotowano na szlaku EuroVelo 10/13 przy punkcie widokowym Kaczy Winkiel, gdzie liczba przejazdów wzrosła o 34,7%.

W latach 2021-2024 trasy rowerowe zyskały na popularności. / fot. Pomorskie Trasy Rowerowe

Coraz większe zainteresowanie trasami rowerowymi

Coraz większe zainteresowanie trasami rowerowymi obserwuje się również w innych częściach regionu, m.in. w okolicach Słupska, szczególnie na trasie Ustka-Łeba. Nawet mniejsze miejscowości, takie jak Kluki, które nie leżą bezpośrednio przy głównych szlakach, stają się popularnymi celami rowerowych wycieczek.

Rower jako środek transportu

Rower staje się coraz popularniejszy nie tylko jako forma rekreacji, ale również jako środek transportu. Coraz więcej osób korzysta z roweru, aby dojechać do pracy, szkoły czy na uczelnię. W samym Gdańsku, na al. Zwycięstwa, liczba przejazdów rowerowych wzrosła o 31,8%.

Integracja z innymi środkami transportu

Wzrost popularności rowerów idzie w parze z integracją z innymi środkami transportu. Coraz więcej osób korzysta z pociągów i autobusów, aby dotrzeć z rowerem w różne zakątki regionu. To z kolei ułatwia planowanie dłuższych wycieczek i odkrywanie nowych tras.

Wpływ na lokalną gospodarkę

Rowerowy boom ma pozytywny wpływ na lokalną gospodarkę. Rozwój turystyki rowerowej generuje dodatkowe dochody dla samorządów, m.in. z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Szacuje się, że w 2024 roku wpływy z tego tytułu wyniosły co najmniej 12,3 mln zł.

Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw

Wzrost popularności turystyki rowerowej stwarza również dogodne warunki dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, takich jak pensjonaty, wypożyczalnie rowerów, sklepy sportowe czy restauracje. To z kolei przekłada się na tworzenie nowych miejsc pracy i zwiększenie atrakcyjności regionu dla turystów.

Komentarze