Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Policja rusza z akcją „Jednośladem bezpiecznie do celu”

infobike
07.04.2025 05:00
0 Komentarzy

Statystyki są niepokojące – w 2024 roku wzrosła liczba wypadków oraz ofiar śmiertelnych i rannych wśród zarówno motocyklistów, jak i rowerzystów.

Dane te skłoniły Policję do uruchomienia kolejnej edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem „Jednośladem bezpiecznie do celu”.

Spis treści:

  1. Jak zmieniła się liczba wypadków z udziałem rowerzystów i motocyklistów?
  2. Na czym polega akcja „Jednośladem bezpiecznie do celu”?
  3. Jakie środki bezpieczeństwa powinien stosować każdy użytkownik jednośladu?
W 2024 roku wzrosła liczba wypadków oraz ofiar śmiertelnych i rannych wśród zarówno motocyklistów, jak i rowerzystów.
W 2024 roku wzrosła liczba wypadków oraz ofiar śmiertelnych i rannych wśród zarówno motocyklistów, jak i rowerzystów.

Więcej wypadków i więcej ofiar

Z danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wynika, że w 2024 roku doszło do:

  • 2455 wypadków z udziałem motocyklistów (+508 w porównaniu z 2023),
  • 230 ofiar śmiertelnych (+34),
  • 2308 rannych (+470).

Równie alarmujące są statystyki dotyczące rowerzystów:

  • 3788 wypadków (+192 względem 2023),
  • 168 ofiar śmiertelnych (+14),
  • 3450 rannych (+186).

Mimo że miniony rok uznawany jest ogólnie za jeden z najbezpieczniejszych na polskich drogach, dane dotyczące niechronionych uczestników ruchu pokazują potrzebę zintensyfikowanych działań edukacyjnych i prewencyjnych.

Bezpiecznie do celu – nie tylko hasło

Od 2 kwietnia do 26 czerwca Policja prowadzi kampanię „Jednośladem bezpiecznie do celu”, skierowaną do:

  • rowerzystów,
  • użytkowników hulajnóg elektrycznych,
  • motocyklistów i motorowerzystów.

Akcja ma na celu przypomnienie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa: dobrze dobranym sprzęcie, sprawności technicznej pojazdu, odpowiednim wyposażeniu oraz noszeniu kasków i odblasków. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na użytkowników poniżej 18. roku życia.

Akcja także w przestrzeni publicznej

Do działań przyłączyła się firma Screen Network S.A., która będzie emitować spoty informacyjne na ekranach LED rozmieszczonych przy głównych arteriach, stacjach paliw, dworcach i centrach handlowych. Dzięki temu kampania dotrze do szerokiego grona odbiorców.

Komentarze