Podkarpacie wybiera rowerowego inżyniera
Trzy podmioty złożyły oferty w przetargu na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy projekcie budowy tras rowerowych na Podkarpaciu. Inwestycja ta będzie częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw Polski. Rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Budowę podkarpackiego fragmentu, liczącego ok. 430 km, podzielono na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Do tej pory rozstrzygnięty został jeden, pozostałe cztery postępowania przetargowe są w toku. Natomiast w przetargu na wybór inżyniera kontraktu wpłynęły trzy oferty. Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora, oferty wahają się od ponad 820 tys. do ponad 519 tys. zł. –„Wszystkie są niższe niż planowaliśmy wydać –1,3 mln zł. Obecnie weryfikujemy złożone dokumenty’ – dodała.
PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę trasy rowerowej w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa – ok. 60 mln zł. Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowano zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które obniżą koszty realizacji projektu. Oznacza to, że zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze. Z kolei budowa czy przebudowa obiektów inżynieryjnych, np. mostów czy kładek została objęta oddzielnymi przetargami. Jak zaznaczyła Sudoł-Sikora, dotychczas ogłoszonych zostało sześć takich przetargów. –„Niektóre już rozstrzygnęliśmy, np. podpisaliśmy umowę na budowę nowej kładki w gminie Krzywcza czy budowę podobnej inwestycji w gminie Radomyśl nad Sanem, przy drodze wojewódzkiej nr 856′ – powiedziała rzeczniczka. Łączny koszt projektu 'Trasy rowerowe w Polsce wschodniej’ przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r. Dalsze informacje TUTAJ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze