Pierwsi rowerzyści na katowickiej velostradzie. Z Brynowa do Giszowca
5 grudnia Urząd Miejski w Katowicach przekazał, że do użytku został oddany pierwszy odcinek velostrady w Katowicach.
DWwamiesiące przed planowanym terminem zakończyły się odbiory pierwszej katowickiej velostrady. Tym samym rowerzyści mogą już oficjalnie korzystać z długiej na 4,4 km drogi dla rowerów o podwyższonym standardzie. W ramach inwestycji o wartości blisko 12,5 mln zł, finansowanej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię, powstało również jej doświetlenie, miejsca odpoczynku dla rowerzystów m.in. ze stacjami napraw, a przy zjeździe w ul. Francuską zamontowano licznik rowerowy.
Spis treści:
- Jaką długość ma oddany do użytku pierwszy odcinek velostrady w Katowicach i jakie są jego główne cechy?
- Jakie plany dotyczą drugiego odcinka velostrady w Katowicach, w tym jego długość i przebieg?
- Jakie dodatkowe inwestycje rowerowe są obecnie realizowane lub planowane w Katowicach?
velostrada nr sześć
Wybudowany odcinek velostrady nr 6 prowadzi od ul. Św. Huberta w dzielnicy Brynów wzdłuż dawnej linii kolei piaskowej i Doliny Trzech Stawów do ul. Kolistej w dzielnicy Giszowiec. Przygotowano na nim miejsca do odpoczynku oraz samoobsługowe stacje do naprawy rowerów.
„Co ważne, z velostrady można korzystać także po zmroku. Zakres prac obejmował wykonanie oświetlenia wzdłuż całej trasy, które zwiększy bezpieczeństwo podczas wieczornych przejazdów” – podkreślił Urząd Miasta Katowice w komunikacie.
Przy zjeździe z velostrady na ul. Francuską zamontowano licznik rowerowy. Choć oficjalnie drogę właśnie oddano do użytku, to według licznika w listopadzie skorzystało z niej ponad 6 tys. rowerzystów.
Na odcinku velostrady od ul. Kolistej do ul. Francuskiej wybudowano chodnik. Na odcinku od ul. Francuskiej do ul. Św. Huberta piesi mogą skorzystać z równoległej ścieżki.
Budowa pierwszego odcinka velostrady kosztowała 12,5 mln zł. Inwestycję sfinansowano z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji oraz budżetu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Co dalej?
Dla drugiego odcinka velostrady o długości 4,7 km przygotowano koncepcję techniczną. Ma on przebiegać od ul. Kolistej pod ul. Szopienicką i nad autostradą A4. Następnie wzdłuż ul. Mysłowickiej do granicy z Mysłowicami i dalej wzdłuż ul. Mikołowskiej do ronda Rot. Witolda Pileckiego. GZM planuje budowę dziewięciu velostrad o łącznej długości 120 km.
Z olei w samych Katowicach na Os. Witosa trwa budowa ponad 200-metrowej drogi.
-„Będzie ona poprowadzona równolegle do ul. Kochłowickiej, od ul. Barlickiego w kierunku ul. Witosa z wyłączeniem odcinka od garaży do rejonu parkingu przy ul. Witosa 36a. Wykonawca ma zakończyć prace w grudniu, a wartość jego oferty złożonej w postępowaniu przetargowym to ponad 250 tys. zł – tłumaczy Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach.
W planach są też kolejne trasy dla rowerzystów. Katowickie Inwestycje prowadzą przetarg na wybudowanie drogi w Katowicach-Szopienicach, która połączy istniejące już okoliczne trasy. Zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Morawa, od ul. Brynicy do ul. Sosnowieckiej i zjazdu na teren stanicy żeglarskiej, a to oznacza, że powstanie prawie kilometr nowej infrastruktury wraz z oświetleniem. Swoje oferty złożyło 10 wykonawców, a 9 z nich zmieściło się w założonym na tę inwestycję budżecie, który wynosi 5,24 mln zł.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze