Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy rower Nextbike już w 2026 roku. Lżejszy, wygodniejszy i bardziej wytrzymały

infobike
04.12.2025 17:30
0 Komentarzy

Rok 2025 był dla Nextbike sezonem imponujących wyników, rekordowych wdrożeń i przełomowych inwestycji.

Teraz firma zapowiada kolejny krok naprzód — wprowadzenie nowego modelu roweru miejskiego, który trafi na ulice polskich i europejskich miast już w 2026 roku. Maszyna ma być bardziej komfortowa, odporniejsza na intensywne użytkowanie i zaprojektowana z myślą o nadchodzącej erze mikromobilności.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany wprowadza nowy model Nextbike?
  2. Czy dane z sezonu 2025 potwierdzają rosnącą popularność rowerów miejskich?
  3. Jak hub produkcyjny w Warszawie wpłynie na rozwój roweru publicznego?
Maszyna ma być bardziej komfortowa, odporniejsza na intensywne użytkowanie i zaprojektowana z myślą o nadchodzącej erze mikromobilności.
Maszyna ma być bardziej komfortowa, odporniejsza na intensywne użytkowanie i zaprojektowana z myślą o nadchodzącej erze mikromobilności. /fot. Bogdan Bugdalski /PTWP

Stabilny wzrost i potwierdzona popularność bike sharingu

Sezon 2025 to dla Nextbike kolejny rok bardzo mocnych wyników. Użytkownicy rowerów miejskich wykonali 8,3 mln wypożyczeń, pokonali 23 mln kilometrów, a na siodełkach spędzili ponad 234 mln minut. Z miejskich jednośladów skorzystało pół miliona osób, a średni dystans jednego przejazdu wyniósł 3,3 km.

To dowód na to, że bike sharing w Polsce nie jest już dodatkiem do transportu publicznego, ale jego pełnoprawnym elementem. Największym liderem pozostaje Warszawa (4,6 mln przejazdów), a jej rosnący udział e-rowerów pokazuje, że kierunek rozwoju całej branży jest jednoznaczny — elektryfikacja.

Wrocław, Metropolia GZM, Łódź i Białystok również odnotowały silne wyniki, potwierdzając, że rowery miejskie w miastach średniej wielkości również stają się środkiem transportu codziennego.

Inwestycje, które zmieniają branżę – nowe centrum produkcyjne

Prawdziwym przełomem w działalności Nextbike okazało się uruchomienie największego w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowego dla rowerów miejskich. Hub powstał na warszawskim Targówku i integruje produkcję, recykling, serwis, logistykę oraz rozwój technologiczny w jednym miejscu.

Dziennie może opuszczać go nawet 150 rowerów, a w 2025 roku powstało już 10 tysięcy nowych pojazdów – w tym dostawy do Barcelony, Zagrzebia, Bonn czy Wrocławia. Dużą część floty produkuje się z komponentów odzyskanych z rowerów wycofywanych z ulic, co znacząco ogranicza odpady i koszty eksploatacji.

Nowy rower — wygoda i wytrzymałość na pierwszym miejscu

Podczas konferencji podsumowującej sezon zaprezentowano nowy model roweru w wersji analogowej. Konstrukcja została opracowana z myślą o intensywnej eksploatacji w miastach:

  • bardziej ergonomiczna pozycja jazdy,
  • lżejsza rama,
  • udoskonalona geometria,
  • większa odporność na uszkodzenia,
  • wytrzymalsze komponenty przystosowane do całodobowej pracy w ruchu miejskim.

Maszyna przeszła pierwsze testy terenowe w ekstremalnym stylu — policyjny ultramaratończyk Sebastian Nowacki przejechał nowym rowerem ponad 1050 km w trzy dni, ustanawiając rekord Polski.

Po zakończeniu sezonu, 2 grudnia, ruszył w kolejny test — nocny rajd w stronę Gdańska, zakładając pokonanie minimum 500 km bez snu.

2026: przetargi, ekspansja i era rowerów elektrycznych

Nadchodzący rok dla Nextbike zapowiada się jako najbardziej intensywny w historii firmy. Planowane są starty w wielu polskich przetargach oraz rozwój projektów na Litwie, Bałkanach, w krajach skandynawskich i Europie Zachodniej.

Kluczowa będzie też rozbudowa floty elektrycznej. Firma przygotowuje testy e-rowerów w kolejnych miastach, co może znacząco zwiększyć udział rowerów w codziennych podróżach mieszkańców.

Komentarze