Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy most w Żabnie – lepsza infrastruktura i bezpieczniejsza trasa rowerowa

infobike
21.02.2025 17:30
0 Komentarzy

W Żabnie (woj. podkarpackie) zakończono budowę nowego mostu na drodze wojewódzkiej nr 856.

Inwestycja o wartości ponad 9,2 mln zł poprawiła komfort jazdy kierowców, pieszych i rowerzystów. Przez most przebiega popularny szlak rowerowy Green Velo, co czyni go kluczowym punktem na trasie między Radomyślem nad Sanem a Wolą Rzeczycką.

Rozkład jazdy:

  1. Jak nowy most w Żabnie poprawi komfort jazdy rowerzystów?
  2. Jakie prace wykonano w ramach inwestycji?
  3. Dlaczego rozwój infrastruktury mostowej jest ważny dla rowerzystów?
Przez most przebiega popularny szlak rowerowy Green Velo, co czyni go kluczowym punktem na trasie między Radomyślem a Wolą Rzeczycką.
Przez most przebiega popularny szlak rowerowy Green Velo, co czyni go kluczowym punktem na trasie między Radomyślem a Wolą Rzeczycką.

Poprzednia konstrukcja, wybudowana w latach 70., nie spełniała już współczesnych norm technicznych. Dzięki nowej przeprawie cykliści mogą liczyć na szerszy, bardziej komfortowy i bezpieczniejszy przejazd.

– „Na czas budowy wykonawca postawił most tymczasowy, dzięki czemu ruch na trasie nie został całkowicie wstrzymany” – informuje Joanna Szarata z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie.

Zakres inwestycji – co się zmieniło?

Nowy most w Żabnie ma długość 26,8 m i szerokość 15,45 m, co zapewnia więcej przestrzeni dla wszystkich użytkowników drogi. W ramach inwestycji wykonano także:

  • Przebudowę drogi wojewódzkiej nr 856 na odcinku 320 m wraz z dojazdami.
  • Umocnienie brzegów rzeki Jodłówka, co zabezpiecza teren przed erozją.
  • Nowe oznakowanie i poprawione rozwiązania dla rowerzystów na odcinku Green Velo.

Most powstał w 10 miesięcy, a jego wykonawcą była firma Remost z Dębicy.

Mosty kluczowe dla rozwoju infrastruktury rowerowej

Nowa przeprawa to nie tylko wygoda dla kierowców – to także ważna poprawa infrastruktury rowerowej. Na Podkarpaciu znajduje się ponad 400 mostów, z czego część przebiega przez popularne trasy rowerowe.

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich co roku prowadzi około 10 remontów kapitalnych mostów i buduje 4 nowe przeprawy, zapewniając lepszą jakość dróg także dla cyklistów.

Nowe inwestycje pozwalają na płynniejsze przejazdy rowerowe, zwiększając bezpieczeństwo i zachęcając do podróży na dwóch kółkach.

Komentarze