Nowelizacja ustawy o elektromobilności – porażka środowiska rowerowego
Podpisana przez prezydenta 7 grudnia br. nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych właśnie wchodzi w życie i wprowadza kilka ważnych zmian dla kierowców. Jednak największym przegranym jest w niej rower.
Prace nad nowelizacją ustawy o elektromobilności trwały blisko dwa lata. Nie dodano w niej do katalogu pojazdów elektrycznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. To wielka porażka środowiska rowerowego, które od kilku lat przekonuje administrację, że wsparcie (w tym subsydia) dla rowerów elektrycznych z powodzeniem realizują założenia dotyczące rozwoju zeroemisyjnego transportu w miastach. Dowodzą tego projekty realizowane na całym świecie.
Jednak rowery elektryczne pojawiły się w znowelizowanej ustawie. Dzięki zmienionym przepisom samorządy zyskują możliwość przekazywania pieniędzy pochodzących z opłat z SCT na zakup flot rowerów wspomaganych elektrycznie. Problem w tym, że obecne przepisy zakładają możliwość pobierania takich opłat przez trzy lata.
Wielce prawdopodobne jest zatem, że żaden samorząd nie będzie chciał ponosić ogromnych kosztów związanych z wdrażaniem systemu poboru opłat i ich weryfikacji po to, by później z zebranej kwoty sfinansować zakup rowerów elektrycznych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze