Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowelizacja ustawy o elektromobilności – porażka środowiska rowerowego

infobike
27.12.2021 17:15
0 Komentarzy
Podpisana przez prezydenta 7 grudnia br. nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych właśnie wchodzi w życie i wprowadza kilka ważnych zmian dla kierowców. Jednak największym przegranym jest w niej rower.

Prace nad nowelizacją ustawy o elektromobilności  trwały blisko dwa lata. Nie dodano w niej do katalogu pojazdów elektrycznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. To wielka porażka środowiska rowerowego, które od kilku lat przekonuje administrację, że wsparcie (w tym subsydia) dla rowerów elektrycznych z powodzeniem realizują założenia dotyczące rozwoju zeroemisyjnego transportu w miastach.  Dowodzą tego projekty realizowane na całym świecie.

Jednak rowery elektryczne pojawiły się w znowelizowanej ustawie. Dzięki zmienionym przepisom samorządy zyskują możliwość przekazywania pieniędzy pochodzących z opłat z SCT na zakup flot rowerów wspomaganych elektrycznie. Problem w tym, że obecne przepisy zakładają możliwość pobierania takich opłat przez trzy lata. 

Wielce prawdopodobne jest zatem, że żaden samorząd nie będzie chciał ponosić ogromnych kosztów związanych z wdrażaniem systemu poboru opłat i ich weryfikacji po to, by później z zebranej kwoty sfinansować zakup rowerów elektrycznych.

Komentarze