Nowe trasy rowerowe na Nawojki i Brożka – unijne wsparcie dla rowerów w Krakowie
W Krakowie jeszcze w tym roku ruszy budowa dwóch kluczowych odcinków infrastruktury rowerowej: przy ul. Nawojki oraz ul. Brożka.
Obie trasy uzyskały pozytywną opinię zespołu ds. rozwoju infrastruktury rowerowej oraz dofinansowanie z Funduszy Europejskich. Ich realizacja oznacza wzmocnienie integracji środków transportu i domknięcie ważnych luk w rowerowej sieci miasta.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie mają nowe trasy rowerowe na Nawojki i Brożka?
- Jakie są główne założenia projektowe dla obu inwestycji?
- Jakie środki unijne wspierają budowę infrastruktury rowerowej w Krakowie?
🔧 Ul. Nawojki – połączenie akademickich dzielnic i północy Krakowa
Nowa droga rowerowa powstanie po południowej stronie ul. Nawojki. Będzie to strategiczny łącznik między trasami na al. Kijowskiej i ul. Miechowskiej oraz popularnym Miasteczkiem Studenckim AGH. Trasa zapewni także wygodny dojazd do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej i Piastowską.
Projekt zakłada:
- budowę drogi rowerowej i wydzielonego chodnika,
- miejscowe ciągi pieszo-rowerowe,
- przebudowę skrzyżowań i przejazdów rowerowych,
- korektę zieleni z maksymalnym zachowaniem istniejącej przyrody.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamówienie opiewa na ponad 3,5 mln zł, a unijne dofinansowanie wynosi 2,5 mln zł. Wykonawcą będzie Sarivo Infrastruktura.
🌉 Ul. Brożka – kręgosłup dla południowo-zachodnich dzielnic
Druga trasa – o długości około 500 metrów – powstanie po północnej stronie ul. Brożka. Ma ona ogromne znaczenie dla mieszkańców kierujących się z ul. Wadowickiej, Tischnera czy Zakopiańskiej. To część planowanej trasy nr 12 według studium tras rowerowych Krakowa.
Inwestycja ma zapewnić:
- wygodny dojazd do pętli tramwajowej Łagiewniki,
- bezpieczną integrację z infrastrukturą MPK,
- płynne połączenie z węzłem przesiadkowym Kapelanka–Grota-Roweckiego.
Koszt to ponad 2,1 mln zł, z czego niemal 960 tys. zł pochodzi z Funduszy Europejskich. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego Energopol.
Komentarze