Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe trasy rowerowe na Nawojki i Brożka – unijne wsparcie dla rowerów w Krakowie

infobike
15.07.2025 21:00
0 Komentarzy

W Krakowie jeszcze w tym roku ruszy budowa dwóch kluczowych odcinków infrastruktury rowerowej: przy ul. Nawojki oraz ul. Brożka.

Obie trasy uzyskały pozytywną opinię zespołu ds. rozwoju infrastruktury rowerowej oraz dofinansowanie z Funduszy Europejskich. Ich realizacja oznacza wzmocnienie integracji środków transportu i domknięcie ważnych luk w rowerowej sieci miasta.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie mają nowe trasy rowerowe na Nawojki i Brożka?
  2. Jakie są główne założenia projektowe dla obu inwestycji?
  3. Jakie środki unijne wspierają budowę infrastruktury rowerowej w Krakowie?
W Krakowie jeszcze w tym roku ruszy budowa dwóch kluczowych odcinków infrastruktury rowerowej: przy ul. Nawojki oraz ul. Brożka.
W Krakowie jeszcze w tym roku ruszy budowa dwóch kluczowych odcinków infrastruktury rowerowej: przy ul. Nawojki oraz ul. Brożka.

🔧 Ul. Nawojki – połączenie akademickich dzielnic i północy Krakowa

Nowa droga rowerowa powstanie po południowej stronie ul. Nawojki. Będzie to strategiczny łącznik między trasami na al. Kijowskiej i ul. Miechowskiej oraz popularnym Miasteczkiem Studenckim AGH. Trasa zapewni także wygodny dojazd do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej i Piastowską.

Projekt zakłada:

  • budowę drogi rowerowej i wydzielonego chodnika,
  • miejscowe ciągi pieszo-rowerowe,
  • przebudowę skrzyżowań i przejazdów rowerowych,
  • korektę zieleni z maksymalnym zachowaniem istniejącej przyrody.

Zamówienie opiewa na ponad 3,5 mln zł, a unijne dofinansowanie wynosi 2,5 mln zł. Wykonawcą będzie Sarivo Infrastruktura.

🌉 Ul. Brożka – kręgosłup dla południowo-zachodnich dzielnic

Druga trasa – o długości około 500 metrów – powstanie po północnej stronie ul. Brożka. Ma ona ogromne znaczenie dla mieszkańców kierujących się z ul. Wadowickiej, Tischnera czy Zakopiańskiej. To część planowanej trasy nr 12 według studium tras rowerowych Krakowa.

Inwestycja ma zapewnić:

  • wygodny dojazd do pętli tramwajowej Łagiewniki,
  • bezpieczną integrację z infrastrukturą MPK,
  • płynne połączenie z węzłem przesiadkowym Kapelanka–Grota-Roweckiego.

Koszt to ponad 2,1 mln zł, z czego niemal 960 tys. zł pochodzi z Funduszy Europejskich. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego Energopol.

Komentarze