Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gliwice: Nowa trasa rowerowa i bezpieczniejsza ulica Strzelców Bytomskich

infobike
24.04.2025 11:45
0 Komentarzy

Gliwice dynamicznie rozwijają infrastrukturę rowerową – obecnie sieć liczy około 130 km.

Kolejnym krokiem jest rozbudowa ulicy Strzelców Bytomskich o nową drogę rowerową i pieszo-rowerową, która znacznie poprawi bezpieczeństwo oraz dostępność tej części miasta.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany czekają rowerzystów i pieszych na ul. Strzelców Bytomskich?
  2. Dlaczego inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort mieszkańców?
  3. Kiedy rozpocznie się budowa i ile potrwa?
Kolejnym krokiem jest rozbudowa ulicy Strzelców Bytomskich o nową drogę rowerową i pieszo-rowerową, która znacznie poprawi bezpieczeństwo.
Kolejnym krokiem jest rozbudowa ulicy Strzelców Bytomskich o nową drogę rowerową i pieszo-rowerową, która znacznie poprawi bezpieczeństwo.

Zakres inwestycji

Projekt obejmuje ponad 2 km odcinek ul. Strzelców Bytomskich – od ul. Narutowicza do ul. Jachtowej. Planowane są:

  • droga pieszo-rowerowa o nawierzchni bitumicznej,
  • zwężenie jezdni z 7 do 6 metrów – zmniejszy prędkość i zwiększy bezpieczeństwo,
  • nowe oświetlenie i doświetlenie przejść dla pieszych,
  • nowe perony autobusowe i przebudowa skrzyżowań,
  • wyniesione wloty ulic bocznych (Różana, Olimpijska, Zakątek Leśny),
  • remont ul. Jachtowej (870 m),
  • nowe nasadzenia zieleni.

Trasa rowerowa połączy się z przyszłym szlakiem w rejonie stacji Gliwice-Łabędy, tworząc spójne połączenia w zachodniej części miasta.

Bezpieczniej i wygodniej

Inwestycja to nie tylko nowa trasa rowerowa – to także ograniczenie ryzyka wypadków dzięki przewężeniu jezdni i uspokojeniu ruchu. Lepsze odwodnienie i zmodernizowana infrastruktura poprawią komfort życia mieszkańców i jakość miejskiej przestrzeni.

Kiedy start?

Decyzja ZRID ma natychmiastową wykonalność, dlatego prace rozpoczną się jeszcze w kwietniu lub na początku maja i potrwają około 12–15 miesięcy. Koszt to 17,1 mln zł, z czego część pochodzi z Polskiego Ładu. Inwestycja jest częścią większego projektu zakładającego 8,5 km nowych tras rowerowych w Gliwicach.

Komentarze