Nowa formuła roweru miejskiego we Włocławku
Po krótkiej przerwie rowery miejskie wracają do Włocławka, ale w zupełnie nowej formule.
Tym razem operatorem systemu nie będzie zewnętrzna firma, lecz miejska spółka „Baza”, co ma pozwolić na większą kontrolę nad systemem i zmniejszenie kosztów jego utrzymania.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany czekają rower miejsku we Włocławku?
- Dlaczego miasto przejmuje zarządzanie systemem?
- Ile będzie kosztować nowy system roweru miejskiego?
- Nowy operator – system będzie zarządzany przez komunalną spółkę zamiast prywatnego operatora.
- Nowe rowery i aplikacja – konieczny będzie zakup nowego sprzętu oraz oprogramowania do obsługi systemu.
- Niższe koszty w przyszłości – pierwsza inwestycja wyniesie około 2,3 mln zł, ale kolejne lata mają być tańsze.
Dlaczego miasto przejmuje zarządzanie systemem?
Decyzja o tym, by zarządzanie rowerami miejskimi przejęła spółka miejska, wynika z doświadczeń z poprzednich lat. Prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki podkreśla, że takie rozwiązanie pozwoli zatrzymać pieniądze w mieście i zoptymalizować koszty.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Mając doświadczenia z poprzedniej edycji, mamy wystarczająco dużo kompetencji, żeby spółka komunalna była operatorem całego systemu” – mówi prezydent Włocławka.
Dzięki temu miasto zyska większą kontrolę nad funkcjonowaniem systemu, co może przełożyć się na lepszą jakość usług dla mieszkańców i szybszą reakcję na ewentualne problemy.
Ile to będzie kosztować?
Koszt pierwszego etapu inwestycji to około 2,3 mln zł.
Miasto planuje zakup 200 rowerów, które będą dostępne w różnych częściach Włocławka.
W kolejnych latach koszty utrzymania systemu mają być znacznie niższe, co sprawia, że nowa formuła jest bardziej opłacalna niż poprzedni model oparty na współpracy z prywatnym operatorem.
Zanim jednak system ruszy, decyzję o jego uruchomieniu muszą jeszcze zatwierdzić radni. Jeśli plan zostanie zaakceptowany, Włocławianie znów będą mogli korzystać z miejskich rowerów w nowej, bardziej efektywnej formule.
Komentarze