Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa formuła roweru miejskiego we Włocławku

infobike
17.02.2025 05:00
0 Komentarzy

Po krótkiej przerwie rowery miejskie wracają do Włocławka, ale w zupełnie nowej formule.

Tym razem operatorem systemu nie będzie zewnętrzna firma, lecz miejska spółka „Baza”, co ma pozwolić na większą kontrolę nad systemem i zmniejszenie kosztów jego utrzymania.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany czekają rower miejsku we Włocławku?
  2. Dlaczego miasto przejmuje zarządzanie systemem?
  3. Ile będzie kosztować nowy system roweru miejskiego?
Tym razem operatorem systemu nie będzie zewnętrzna firma, lecz miejska spółka „Baza”, co ma pozwolić na większą kontrolę nad systemem
Tym razem operatorem systemu nie będzie zewnętrzna firma, lecz miejska spółka „Baza”, co ma pozwolić na większą kontrolę nad systemem
  • Nowy operator – system będzie zarządzany przez komunalną spółkę zamiast prywatnego operatora.
  • Nowe rowery i aplikacja – konieczny będzie zakup nowego sprzętu oraz oprogramowania do obsługi systemu.
  • Niższe koszty w przyszłości – pierwsza inwestycja wyniesie około 2,3 mln zł, ale kolejne lata mają być tańsze.

Dlaczego miasto przejmuje zarządzanie systemem?

Decyzja o tym, by zarządzanie rowerami miejskimi przejęła spółka miejska, wynika z doświadczeń z poprzednich lat. Prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki podkreśla, że takie rozwiązanie pozwoli zatrzymać pieniądze w mieście i zoptymalizować koszty.

„Mając doświadczenia z poprzedniej edycji, mamy wystarczająco dużo kompetencji, żeby spółka komunalna była operatorem całego systemu” – mówi prezydent Włocławka.

Dzięki temu miasto zyska większą kontrolę nad funkcjonowaniem systemu, co może przełożyć się na lepszą jakość usług dla mieszkańców i szybszą reakcję na ewentualne problemy.

Ile to będzie kosztować?

Koszt pierwszego etapu inwestycji to około 2,3 mln zł.
Miasto planuje zakup 200 rowerów, które będą dostępne w różnych częściach Włocławka.

W kolejnych latach koszty utrzymania systemu mają być znacznie niższe, co sprawia, że nowa formuła jest bardziej opłacalna niż poprzedni model oparty na współpracy z prywatnym operatorem.

Zanim jednak system ruszy, decyzję o jego uruchomieniu muszą jeszcze zatwierdzić radni. Jeśli plan zostanie zaakceptowany, Włocławianie znów będą mogli korzystać z miejskich rowerów w nowej, bardziej efektywnej formule.

Komentarze