Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niepewna przyszłość Roweru Miejskiego w Świdniku

infobike
22.08.2022 13:15
0 Komentarzy
Być może obecni sezon Roweru Miejskiego w Świdniku będzie jedgo ostatnim. Zarówno Urząd Miasta jak i Starostwo Powiatowe rozważają jego likwidację.

System roweru miejskiego w Świdniku funkcjonuje od wiosny 2016 r., w oparciu o wspólny z miastem Lublin system wypożyczania rowerów miejskich funkcjonujący pod nazwą „Lubelski Rower Miejski”.

Z danych Urzędu Miasta Świdnik wynika, że w ostatnim czasie liczba wypożyczeń rowerów w Świdniku (w mieście są 3 stacje miejskie i 2 powiatowe) jest na poziomie ok. 1,9 tys. miesięcznie.  Podczas gdy liczba wypożyczeń elektrycznych hulajnóg wynosi od ok. 8 do 10 tys. miesięcznie 

To nie jest tak, że system roweru miejskiego w Świdniku się nie sprawdził. W pierwszych latach funkcjonowania, wypożyczalnia rowerów w naszym mieście była bardzo popularna. Później hulajnogi na minuty wyparły rowery, które można wypożyczyć. Prawdopodobnie dlatego, że sporo osób ma swoje własne rowery  – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika

Zwraca też uwagę na koszty funkcjonowania systemu.

Do jednego wypożyczonego roweru dokładamy ok. 70 zł – podkreśla Marcin Dmowski. – To dużo. Dlatego też zastanawiamy się nad odejściem z tego systemu. Po opiniach mieszkańców zamieszczonych na Facebooku widzę, że większość komentujących jest za rezygnacją z wypożyczalni rowerów. Jeśli tak by się stało (podpisana przez Urząd Miasta 

Świdnik umowa obowiązuje do października 2022 r. Miasto w zamian systemu roweru miejskiego chce stworzyć fundusz mobilności, z którego pieniądze trafiałyby np. na budowę nowych ścieżek rowerowych czy też budowę zamykanych wiat na rowery albo też zakup kilku elektrycznych rowerów cargo.

Rezygnację z wypożyczalni rowerów rozpatruje też świdnickie Starostwo Powiatowe. 

Do tego tematu podchodzimy podobnie jak miasto. Czekamy jeszcze na dodatkowe, szczegółowe statystyki ze strony operatora systemu. Kiedy je otrzymamy podejmiemy ostateczną decyzję. Funkcjonowanie wypożyczalni rowerów – chodzi o dwie powiatowe stacje na terenie Świdnika to koszt ok. 100 tys. zł rocznie. Tej wysokości środki można przeznaczyć na wzmocnienie infrastruktury rowerowej. W najbliższym czasie oddamy do użytku połączenie Świdnika z Lublinem – ścieżka rowerowa w ul. Dworcowej  – zapowiada Bartłomiej Pejo, wicestarosta świdnicki

Obecnie w Świdniku funkcjonuje 41 rowerów w 5 stacjach (2 powiatowe po 10 rowerów każda i 3 miejskie po 7 rowerów każda). 

Komentarze