Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niepewna przyszłość Kaliskiego Roweru Miejskiego

infobike
21.09.2022 18:15
0 Komentarzy
Kaliski Rower Miejski działa od 2017 roku i przez pierwsze 3 sezony notował dobre wyniki. Od 2021 roku liczba wypożyczeń notorycznie spada. Przyszłość KRM jest obecnie niepewna i nie wiadomo czy system wystartuje w przyszłym sezonie.

Rower Miejski w Kaliszu wystartował w 2017 roku i był to start całkiem przyzwoity. Skutkowało to tym, że przez następne 3 lata, do 2020 roku, zwiększano liczbę stacji oraz rowerów. Pandemia zahamowała rozwój miejskiej wypożyczalni jednośladów.

Ta sytuacja wystąpiła szczególnie w okresie pandemii, podczas której spadła drastycznie liczba wypożyczeń. Przypuszczam, że wielu mieszkańców też zakupiło własne rowery i to też może być jedna z przyczyn – wyjaśnia Dyrektor ZDM, Krzysztof Gałka 

Według danych ZDM koszty w 2022 roku były bardzo wysokie. W obecnym sezonie na 17 stacji oraz 168 rowerów typu cargo, tandem czy rower dziecięcy przeznaczono blisko 850 tysięcy złotych przy liczbie ponad szesnastu tysięcy wypożyczeń. Zestawiając to z rokiem ubiegłym koszty wzrosły o  ponad 100 000 złotych.  

Na ten moment nie rozstrzygamy czy Rower Miejski będzie w następnym roku. Analizujemy najlepsze opcje i musimy zdawać sobie sprawę z tego, że żyjemy teraz w dość trudnych czasach i jeśli chodzi o inwestycje drogowe, to składane oferty mocno przewyższają możliwości budżetu miasta. Także na obecną chwilę nie mamy konkretnej decyzji – mówi Krzysztof Gałka

Umowa miasta z firmą Nextbike, która jest operatorem systemu, trwa do 31 października. 

Komentarze