Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nie było różowo. Bydgoszcz podsumowała sezon miejskiej wypożyczalni rowerów

infobike
15.11.2021 17:15
0 Komentarzy
W zakończonym sezonie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego obowiązywał system pomostowy. Umowę podpisano tylko na jeden sezon, a usługę oparto wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach, nie podnosząc dodatkowych kosztów. Niestety, nie zwiększyło to zainteresowania użytkowników.

Bydgoszczanie mieli do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można było wypożyczyć w 56 stacjach finansowanych przez Miasto.

Najwięcej wypożyczeń operator systemu odnotował w maju i czerwcu. W ciągu tych dwóch miesięcy rower wypożyczono ponad 20 tysięcy razy. Jednak liczba wypożyczeń była i tak o 25 proc. mniejsza niż w tym samym okresie 2020 roku.

Przez kolejne wakacyjne miesiące (lipiec, sierpień) rower wypożyczono ponad 16 tysięcy razy i również ten wynik w zakresie liczby wypożyczeń był mniejszy o 50 proc. niż w roku ubiegłym. Natomiast we wrześniu liczba wypożyczeń była już mniejsza o blisko 70 proc. niż we wrześniu 2020 roku i wynosiła ponad 5 tysięcy. W całym sezonie 2021 roku rower BRA wypożyczono ponad 50 tysięcy razy.

Jak twierdzą miejscy urzędnicy, wpływ na spadającą liczbę wypożyczeń miała nie tylko pandemia, okresowe zawieszenie systemu w ramach obostrzeń czy pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg i skuterów elektrycznych, ale również zakup indywidualnych rowerów przez dotychczasowych użytkowników systemu BRA. Spadek popularności rowerów publicznych ma obecnie tendencję ogólnokrajową.

W planie budżetu Miasta zabezpieczone zostaną odpowiednie środki finansowe na kontynuowanie „systemu pomostowego” w sezonie 2022. Po zatwierdzeniu i przyznaniu przedmiotowych środków, będzie można przeprowadzić postępowanie przetargowe na usługę dotyczącą zarządzania i eksploatacji obecnych stacji i rowerów.

Obsługę BRA w 2021 roku świadczyła firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która jako jedyna zgłosiła się w ubiegłorocznym przetargu, a jej koszt wyniósł blisko 1,3 mln zł.

Komentarze