Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

NFOŚiGW wyjaśnia: Nie przyjmujemy jeszcze wniosków na „Mój rower elektryczny”

infobike
20.08.2025 17:45
0 Komentarzy

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej poinformował, że obecnie nie prowadzi naboru wniosków w ramach programu „Mój rower elektryczny”.

Choć temat dopłat do e-bike’ów wzbudził w ostatnich dniach duże zainteresowanie mediów i użytkowników, Fundusz wyjaśnił, że program jest dopiero na etapie uzgodnień z Ministerstwem Klimatu i Środowiska.

Rozkład jazdy:

  1. Jak powinien wyglądać idealny program dopłat do rowerów elektrycznych w Polsce?
  2. Czy dopłaty powinny obejmować także leasing rowerów, a nie tylko zakup?
  3. Na ile realnie dotacje mogą wpłynąć na popularyzację e-bike’ów w codziennym transporcie?
Choć temat dopłat do e-bike’ów wzbudził duże zainteresowanie użytkowników, Fundusz wyjaśnił, że program jest dopiero na etapie uzgodnień
Choć temat dopłat do e-bike’ów wzbudził duże zainteresowanie użytkowników, Fundusz wyjaśnił, że program jest dopiero na etapie uzgodnień

Skąd całe zamieszanie?

Według NFOŚiGW, w sieci zaczęły pojawiać się publikacje zachęcające do składania wniosków o dopłaty. Mogło to wprowadzić opinię publiczną w błąd, dlatego Fundusz wydał oficjalny komunikat. Podkreślono, że wszystkie informacje dotyczące nowych programów będą publikowane wyłącznie w oficjalnych źródłach, tj. na stronie internetowej NFOŚiGW i w jego kanałach społecznościowych.

Jakie były wstępne założenia programu?

Konsultowana wersja przewidywała, że:

  • beneficjentami miały być osoby fizyczne,
  • dopłata miała wynieść do 50% kosztów kwalifikowanych, maksymalnie 2500 zł na rower elektryczny,
  • w przypadku rowerów cargo i wózków rowerowych – do 4500 zł,
  • program miał obejmować wyłącznie zakup gotowy, bez wsparcia dla leasingu,
  • budżet 50 mln zł pozwoliłby na sfinansowanie zakupu ponad 17 tysięcy pojazdów.

Środki miały pochodzić z Funduszu Modernizacyjnego, ale Europejski Bank Inwestycyjny nie wyraził zgody na finansowanie tego programu w dotychczasowym kształcie.

Co dalej?

NFOŚiGW zapowiada, że dalsze decyzje zależą od efektu rozmów z resortem klimatu. Dopiero wtedy będzie można określić, czy i kiedy ruszy nabór. Do tego czasu każdy komunikat o starcie programu należy traktować jako nieoficjalny i nieprawdziwy.


Komentarze