Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

NFOŚiGW konsultuje dotacje na „Mój rower elektryczny”. W tle 300 mln zł

infobike
04.07.2024 11:40
0 Komentarzy

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przedstawia projekt programu priorytetowego „Mój rower elektryczny” do konsultacji społecznych.

Celem programu jest uniknięcie niskiej emisji poprzez dofinansowanie inwestycji polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie, rozwój dobrych praktyk transportowych oraz promocję zdrowego trybu życia wśród uczestników ruchu. Plus rozwój rynku e-bików.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści zdrowotne i środowiskowe przewiduje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) z realizacji programu „Mój rower elektryczny”?
  2. Czy program przewiduje jakieś specjalne wymagania techniczne dla rowerów elektrycznych i wózków rowerowych, które kwalifikują się do dofinansowania?
  3. Jakie są planowane wskaźniki sukcesu programu „Mój rower elektryczny”, w tym redukcja emisji CO2 i innych zanieczyszczeń?
Będzie dofinansowanie na rowery elektryczne.
Będzie dofinansowanie na rowery elektryczne. 

Dla kogo jest program?

Program „Mój rower elektryczny” skierowany jest do:

  • Osób fizycznych.
  • Jednostek samorządu terytorialnego.
  • Przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą oznaczoną kodami PKD: 49.41.Z (transport drogowy towarów), 53.10.Z (działalność pocztowa), 53.20.Z (pozostała działalność pocztowa i kurierska), 77.21.Z (wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego).

Aby uzyskać dofinansowanie, NFOŚiGW proponuje następujące wymagania:

  1. Zakupiony e-bike musi być nowy, nieużywany wcześniej.
  2. Rower musi być oznakowany specjalną naklejką i zarejestrowany na Policji.
  3. E-bike musi spełniać normy techniczne i być wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności co najmniej 10Ah.
  4. Napęd elektryczny wspomagający jazdę musi uruchamiać się automatycznie po rozpoczęciu pedałowania, a zasięg jazdy ze wspomaganiem musi wynosić minimum 50 km.
  5. Bateria musi być ładowana za pomocą domowego gniazdka elektrycznego.
Będzie dofinansowanie na rowery elektryczne.
Będzie dofinansowanie na rowery elektryczne. 

Dofinansowanie i terminy

Program przewiduje dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 5000 zł dla standardowych rowerów elektrycznych i 9000 zł dla rowerów cargo oraz wózków rowerowych. Dotacja będzie wypłacana w formie refundacji po zakupie pojazdu.

Konsultacje społeczne programu „Mój rower elektryczny” trwają od 4 lipca 2024 r. do 18 lipca 2024 r. Uwagi można przesyłać na adres: [email protected]. W tytule wiadomości należy wskazać „Konsultacje społeczne „Mój rower elektryczny”.

Projekt programu priorytetowego zawiera szczegółowe kryteria wyboru inwestycji, takie jak kompletność wniosku, zgodność z katalogiem beneficjentów oraz intensywność dofinansowania. Program realizowany będzie w latach 2025-2029, z budżetem wynoszącym 300 mln złotych. W ramach projektu przewidziano wsparcie na zakup nowych rowerów elektrycznych, rowerów transportowych (cargo) oraz wózków rowerowych, które muszą być oznakowane i zarejestrowane na Policji.

Konsultacje społeczne mają na celu uzyskanie opinii i sugestii od zainteresowanych stron, które pomogą w dostosowaniu programu do potrzeb jego beneficjentów. Zapraszamy do udziału w konsultacjach i przesyłania uwag.

Projekt programu do konsultacji (link do PP Mój rower elektryczny)

Formularz konsultacji (link do formularza konsultacyjnego)

Komentarze