Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Następna próba rozwiązania problemu „czarnego punktu” na rowerowej mapie Warszawy

infobike
05.02.2024 11:36
0 Komentarzy

W toku jest następna próba rozwiązania problemu czarnego punktu na rowerowej mapie Warszawy, jakim jest rondo Zesłańców Syberyjskich w swoim obecnym kształcie – poinformował Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Do ronda ze wszystkich stron dochodzą trasy rowerowe o dużym ponadlokalnym znaczeniu. W Alejach Jerozolimskich, alei Prymasa Tysiąclecia oraz wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Pośrodku znajdują się… schody. Jest to utrudnienie dla wszystkich poruszających się na rowerach.  Dla osób mniej sprawnych może  wymuszać wybór innej trasy lub wręcz całkowitą rezygnacją z roweru. 

Nie można też pokonać tej trasy rowerem towarowym. Jednocześnie w relacji północ-południe trudno o alternatywę, bo właśnie w rejonie ronda znajduje się przejazd po torami kolejowymi, czyli tunel w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. To też oczywiście bariera architektoniczna dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

To już kolejny przetarg w celu wyłonienie projektanta. Trzymajcie więc proszę kciuki, żeby udało się odczarować to miejsce! – czytamy  na profilu FB Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

W toku jest następna próba rozwiązania problemu czarnego punktu na rowerowej mapie Warszawy, jakim jest rondo Zesłańców Syberyjskich w swoim obecnym kształcie
Jednym z założeń projektowych jest likwidacja przejść podziemnych pod rondem. fot. Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Założenia projektowe są następujące:

  • likwidacja przejść podziemnych i wyznaczenie brakujących naziemnych przejść i przejazdów rowerowych – będą wyposażone w sygnalizację świetlną
  • przebudowa istniejących dróg rowerowych i przejazdów na rondzie – nowy przebieg, poszerzenie do 3 metrów, asfaltowa nawierzchnia
  • przebudowa fragmentu drogi rowerowej na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – między rondem i planowanym zakresem budowy trasy tramwajowej, który zapewni ciąg dalszy przebudowy
  • wykonanie tymczasowej drogi dla rowerów w rejonie autobusowego Dworca Zachodniego. To rozwiązanie etapowe do czasu przebudowy dworca i jego okolic. Trasa od ronda do istniejącej drogi dla rowerów urywającej się obecnie przy dworcu kolejowym.

 Na oferty w przetargu miasto czeka do 26 lutego.

Komentarze