Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Można wyznaczyć kontrapas na ul. Łobzowskiej w Krakowie

infobike
28.10.2011 19:51
0 Komentarzy

Można wyznaczyć kontrapas na ul. Łobzowskiej w Krakowie


Jak pisze Adam Łaczek z ibikekrakow.com da się wyznaczyć kontrapas na ul. Łobzowskiej w Krakowie bez potrzeby przebudowy ulicy.


Dotarliśmy do planów wyznaczenia kontrapasa na Łobzowskiej. Plany ZIKiT: 1,2345678910 pokazują, że da się wyznaczyć kontrapas bez potrzeby przebudowy w miejscu przewężenia koło Szpitala Ginekologiczno-Położniczego im. Rafała Czerwiakowskiego (ul. Siemiradzkiego 1). Plany ZIKiT są identyczne z naszymi propozycjami zpoprzedniego tekstu –m.in. przewidują montaż znaku D-5. Uwagi Policji co do tego projektu i tak nie są wiążące. Wynika z tego, że są w ZIKiT ludzie, którym chce się coś zrobić dla rowerzystów i są też tacy, którzy szukają tylko pretekstu by zmiany zablokować. W świetle wszystkich zebranych materiałów jasne jest, żekontrapas na Łobzowskiej jest możliwy do wyznaczenia i to bez żadnej przebudowy.

ZIKiT broni się że podane przez nas przykłady przewężeń m.in. na ul Judyma przy Szkole Podstawowej nr 97 w Krakowie nie są adekwatne, bo mają one długość do 10 metrów, „natomiast zawężenie na ulicy Łobzowskiej aż 35 metry„, co jednak łatwo obalić przykładem przewężenia na moście na Rudawie w ciągu ul. Piastowskiej –wg pomiarów na Wikimapiima ono prawie 50 metrów długości, a mimo przekroju nie pozwalającego na swobodne minięcie się większych pojazdów dopuszczono tam dwukierunkowy ruch samochodowy, ba jeżdżą

tam nawet autobusy MPK linii 102!

1


Most na Rudawie w ciągu Piastowskiej: widoczny znak D-5



2

Most na Rudawie w ciągu Piastowskiej: oj jak tu wąsko!


Powstaje pytanie: jak to się dzieje, że jak mamy przewężenie dla samochodów to i ZIKiT i Policja lekko dopuszczają ruch obustronny ze znakiem D-5, a jeśli brakuje zaledwie 25 cm szerokości dla rowerzystów to (cytując ZIKiT) „W przypadku wyznaczenia kontrapasa powyższe czynniki mogłyby prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym„?

foto: NORC.PL

Źródło: http://ibikekrakow.com/2011/10/28/kontrapas-na-lobzowskiej-mamy-pierwotne-plany-zikit-da-sie/

Komentarze