Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mniejsze zainteresowanie rowerami miejskimi w Bydgoszczy

infobike
23.06.2021 11:15
0 Komentarzy
Maleje zainteresowanie Bydgoskim Rowerem Aglomeracyjnym. Mieszkańcy i turyści coraz rzadziej wypożyczają jednoślady, dlatego w przyszłym roku mogą się zmienić zasady funkcjonowania systemu- zapowiadają bydgoscy urzędnicy.

W ramach Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w mieście funkcjonuje 56 stacji i niemal 500 rowerów. Niepokojący dla urzędników jest jednak mniejsze, niż w ubiegłych latach, zainteresowanie miejskimi jednośladami. 

W roku 2020 było 90 tys. wypożyczeń, a w latach poprzednich to było 250 tys. czy 300 tys. wypożyczeń. Widzimy, że jest spadek, BRA pozostanie, ale zastanowimy się nad zasadami. Czy operator będzie miał wpłatę od miasta, czy będzie funkcjonował komercyjnie – powiedział Wojciech Nalazek, p.o. dyrektora bydgoskiego Zarządu Dróg Miejskich. 

W ocenie ekspertów rower aglomeracyjny pozytywnie wpłynął na popularyzację tego środka transportu. Dlatego miasto stawia na rozwój infrastruktury rowerowej. Pojawiają się nowe ścieżki i kontraruch rowerowy.

Jeśli chodzi o drogi rowerowe to niebawem oddajemy ul. Kujawską z układem dróg rowerowych, w zeszłym roku oddawaliśmy górny taras, czyli od Wojska Polskiego do ul. Magnuszewskiej. Realizujemy prace na ulicy Kolbego, gdzie powstaje infrastruktura rowerowa, podobnie na ul. Grunwaldzkiej, od granicy miasta do ul. Koronowskiej. Tych inwestycji jest coraz więcej i będziemy planowali z zespołem rowerowym, postaramy się zadbać o budowę DDR wzdłuż ul. Fordońskiej – dodał Wojciech Nalazek.

Na razie system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego jest obserwowany przez magistrat. Jak dodaje Wojciech Nalazek rowery miejskie na pewno pozostaną w mieście. Zmiany mogą dotyczyć sposobu finansowania systemu i mniejszego zaangażowania finansowego Bydgoszczy w system rowerów miejskich.

Komentarze