Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mamy podsumowanie sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

infobike
07.11.2022 13:15
0 Komentarzy
Wraz z końcem października zakończył się kolejny sezon funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Już dziś wiadomo, że miejskie jednoślady powrócą w przyszłym roku, a czas darmowego korzystania ma być dłuższy. 

Koniec sezonu jest też okazją do podsumowań.W 2022 roku z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego skorzystało 6 tysięcy użytkowników, którzy dokonali 54 tysięcy wypożyczeń. Średni czas jazdy to około 24 minuty dziennie. Do dyspozycji użytkowników było 56 stacji i 400 rowerów.

To podobny wynik jak przed rokiem, gdy zanotowano 58 tysięcy wypożyczeń. Złote czasy dla rowerów miejskich skończyły się wraz z wybuchem pandemii koronawirusa. W 2020 roku, gdy wprowadzano lockdowny, wypożyczeń było bowiem 100 tysięcy, a i tak mówiliśmy wówczas o bardzo dużym spadku.

W 2019 roku wypożyczono rowery miejskie aż 245 tysięcy razy. Aby jeszcze bardziej podkreślić spadek zainteresowania rowerem miejskim, wystarczy dodać, że wtedy 50 tysięcy wypożyczeń notowano nie w ciągu całego roku, ale w samym tylko czerwcu.

Spadek zainteresowania rowerami miejskimi to przypadłość nie tylko Bydgoszczy, ale też wielu innych miast. Powodem jest nie tylko pandemia koronawirusa i ówczesny boom na zakup własnych rowerów, ale też pojawienie się alternatywy w postaci hulajnóg. Ponadto, w stolicy województwa kujawsko-pomorskiego wielu użytkowników skarżyło się na szwankujące zamki, co też zniechęcało do korzystania.

W sezonie 2022 rower miejski funkcjonował po raz drugi z rzędu funkcjonował w ramach systemu pomostowego – podpisano więc roczną umowę na obsługę z wykorzystaniem istniejących już stacji i rowerów. W 2023 roku będzie podobnie.

Zarząd dróg deklaruje jednak, że będzie to już ostatnia taka sytuacja.

Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą jesteśmy zmuszeni do przełożyć budowę nowego systemu BRA na następne lata. W przyszłym roku wraz z Zespołem ds. polityki rowerowej działającym przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy, wypracujemy nowe zasady funkcjonowania systemu BRA lub podejmiemy decyzję o wykorzystaniu środków finansowych na wzmacniania sieci dróg rowerowych w mieście – wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.

W 2022 roku firma Homeport Polska Sp. z o.o. obsługiwała system za kwotę 1,45 mln zł.

Wiadomo już, że przyszłym roku ma zostać wprowadzona istotna zmiana – czas darmowego wypożyczenia zostanie wydłużony z 20 do 30 minut. To dobra informacja dla użytkowników, gdyż to właśnie bezpłatne przejazdy od zawsze cieszyły się największą popularnością.

Komentarze