Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lwów mimo wojny nie zapomina o rowerzystach. Nowa droga na Księżnej Olgi

infobike
27.08.2025 11:45
0 Komentarzy

Mimo trudnych warunków wojennych, Lwów nie zatrzymuje rozwoju swojej infrastruktury rowerowej.

Jeszcze we wrześniu zakończą się prace przy budowie ciągłej drogi rowerowej na ulicy Księżnej Olgi, jednej z głównych arterii miasta. Inwestycja ma zlikwidować dotychczasowe „urwane” odcinki i zapewnić bezpieczne oraz wygodne połączenie z centrum do południowych dzielnic i lotniska.

Rozkład jazdy:

Oto trzy proste pytania do tekstu:

  1. Na jakiej ulicy we Lwowie kończona jest budowa ciągłej drogi rowerowej?
  2. Ile kilometrów nowych tras rowerowych ma powstać we Lwowie w 2025 roku?
  3. Jaką długość ma obecnie cała sieć rowerowa we Lwowie?
Lwów mimo wojny inwestuje w rowerzystów
Lwów mimo wojny inwestuje w rowerzystów

Symboliczne znaczenie

Jak podkreśla Orest Oleśkiw, zastępca dyrektora Departamentu Mobilności Miejskiej i Infrastruktury Drogowej LMR:

„Dotąd droga rowerowa była przerwana na skrzyżowaniu z ul. Włodzimierza Wielkiego. Teraz budujemy trzy nowe fragmenty i cztery przejazdy rowerowe, dzięki czemu powstanie pełna, bezprzerwa trasa”.

Nowe rozwiązania obejmują:

  • przesunięcie jednego z przejść dla pieszych w rejonie ronda i dodanie kolejnego – przy restauracji McDonald’s,
  • remont i pełną modernizację przystanku transportu publicznego przy ul. Włodzimierza Wielkiego 22 (nowa wiata, podniesiona platforma, taktylne oznakowanie),
  • budowę odcinka dwukierunkowej drogi rowerowej obok przystanku, która zostanie połączona z resztą sieci.

Projekt został zatwierdzony przez miejską komisję ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i policję. Dla mieszkańców miasta, które codziennie zmaga się z wyzwaniami wojny, rowerowa inwestycja ma wymiar szczególny. To nie tylko rozwój infrastruktury, ale także znak, że Lwów planuje przyszłość i nie rezygnuje z europejskich standardów mobilności.

Pierwszą drogę rowerową zbudowano tu w 2011 roku. Dziś miasto konsekwentnie zmienia się w metropolię przyjazną dla rowerzystów, w której transport rowerowy staje się realną alternatywą dla samochodu i elementem spójnego systemu transportu publicznego.

Lwów mimo wojny inwestuje w rowerzystów
Lwów mimo wojny inwestuje w rowerzystów

34 odcinki rowerowe w 2025 roku

Zgodnie z tegoroczną mapą drogową rozwoju infrastruktury rowerowej, Lwów przewiduje budowę i modernizację tras na 34 odcinkach o łącznej długości 17 km – co oznacza wzrost o 12% istniejącej sieci. Do tej pory ukończono prace na 18 odcinkach (4 km), kolejne 4 są w trakcie realizacji (1,45 km), a następne 13 (11,5 km) znajduje się w przygotowaniu.

Obecnie całkowita długość sieci rowerowej w mieście to już ponad 140 km. Nowa strategia przyjęta w 2023 roku zakłada dalszy rozwój – do 2033 roku Lwów chce dodać co najmniej 150 km nowych tras i pasów rowerowych.

Komentarze