Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lubin: 18-latek zbudował rower z silnikiem spalinowym.

infobike
19.08.2025 11:45
0 Komentarzy

Na drodze z Międzyrzecza do Skwierzyny policjanci zatrzymali 18-letniego kierowcę nietypowego pojazdu.

Na pierwszy rzut oka przypominał on rower, jednak w ramę został wmontowany silnik spalinowy. W efekcie powstała maszyna, która nie spełniała żadnych norm technicznych ani wymogów prawa.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego rower z silnikiem spalinowym został uznany za pojazd nielegalny?
  2. Jakie konsekwencje grożą za jazdę niezarejestrowaną maszyną bez OC i uprawnień?
  3. Dlaczego samodzielne przeróbki rowerów i innych pojazdów stanowią zagrożenie na drogach?
Na drodze z Międzyrzecza do Skwierzyny policjanci zatrzymali 18-letniego kierowcę nietypowego roweru z doczepionym silnikiem.
Na drodze z Międzyrzecza do Skwierzyny policjanci zatrzymali 18-letniego kierowcę nietypowego roweru z doczepionym silnikiem.

Zagrożenie dla kierowcy i innych uczestników ruchu

Podczas kontroli funkcjonariusze stwierdzili szereg poważnych naruszeń. Pojazd nie był dopuszczony do ruchu, nie miał obowiązkowego ubezpieczenia OC, a sam konstruktor nie posiadał wymaganych uprawnień – prawa jazdy kategorii AM. Jak podkreśla aspirant Mateusz Maksimczyk z KPP w Międzyrzeczu, taka konstrukcja stanowiła bezpośrednie zagrożenie dla samego kierowcy i innych uczestników ruchu.

Policja skierowała wniosek o ukaranie 18-latka do sądu.

Dlaczego przeróbki pojazdów są problemem?

Policjanci przypominają, że wszelkie zmiany konstrukcyjne muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami i podlegać homologacji. Samodzielnie budowane pojazdy bez badań technicznych i zabezpieczeń mogą ulec awarii w najmniej oczekiwanym momencie, powodując poważne zagrożenie.

– Drogi publiczne to nie miejsce na testowanie eksperymentalnych konstrukcji – podkreślają funkcjonariusze. – Brak badań i homologacji może skończyć się tragedią.


Komentarze