Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łowicz sprzedaje rowery miejskie. Cena? Symboliczna

infobike
22.08.2025 06:00
0 Komentarzy

Łowicz żegna się z systemem rowerów miejskich, który działał w ramach programu „Rowerowe Łódzkie” od 2018 roku.

Od 20 lipca rowery zniknęły z ulic, a burmistrz miasta – Mariusz Siewiera – zapowiedział ich sprzedaż mieszkańcom.

Rozkład jazdy:

  1. Czy sprzedaż rowerów miejskich mieszkańcom za symboliczną kwotę to dobry sposób na drugie życie systemu?
  2. Jak można w przyszłości lepiej połączyć transport rowerowy z komunikacją publiczną w Łowiczu?
  3. Czy podobne rozwiązania – sprzedaż starych rowerów miejskich mieszkańcom – sprawdziłyby się także w innych miastach?
Łowicz żegna się z systemem rowerów miejskich, który działał w ramach programu „Rowerowe Łódzkie” od 2018 roku.
Łowicz żegna się z systemem rowerów miejskich, który działał w ramach programu „Rowerowe Łódzkie” od 2018 roku.

Koniec programu „Rowerowe Łódzkie”

W ramach projektu w Łowiczu powstało 12 stacji rowerowych i udostępniono 96 jednośladów. Pierwsze 20 minut jazdy było bezpłatne, co ułatwiało mieszkańcom codzienne podróże. Jednak zakończenie programu i malejące zainteresowanie sprawiły, że utrzymanie systemu stało się nieopłacalne. Miasto wydawało na niego 27,6 tys. zł miesięcznie, podczas gdy przychody z wypożyczeń wynosiły jedynie ok. 200 zł.

Symboliczna cena i priorytet dla mieszkańców

Rowery trafiły do magazynu Zakładu Usług Komunalnych. Wszystkie są sprawne, ale ich stan techniczny osłabiły lata ekspozycji pod gołym niebem. Burmistrz Siewiera zapowiada, że w pierwszej kolejności z możliwości zakupu skorzystają mieszkańcy Łowicza. Sprzedaż planowana jest na wrzesień – cena roweru wyniesie od 50 do 100 zł za sztukę.

Zainteresowanie rowerami wyraziły również firmy zajmujące się obsługą systemów rowerów miejskich, które deklarują chęć odkupienia wszystkich jednośladów.

Co dalej ze stacjami rowerowymi?

Stacje pozostaną w mieście – będzie można przy nich przypinać prywatne rowery. W 2026 roku ich lokalizacja może ulec zmianie w ramach analizy transportu publicznego, którą przeprowadzi ratusz. Miasto chce powiązać sieć autobusową z miejscami do pozostawiania rowerów, by zachęcić mieszkańców do łączenia transportu zbiorowego z rowerowym.

Komentarze