Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzki Rower Publiczny wraca w nowej odsłonie

infobike
31.01.2024 11:15
0 Komentarzy

Miasto ogłosiło przetarg na nowy system Łódzkiego Roweru Publicznego. 1200 rowerów nowej generacji pojawi się w 150 miejscach w całym mieście.

W ubiegłym tygodniu władze Łodzi podjęły decyzję o wcześniejszym rozwiązaniu umowy ze spółką Homeport Polska, która jest operatorem Łódzkiego Roweru Publicznego (pisaliśmy o tym tutaj). Powodem było niewywiązywanie się operatora z warunków zlecenia. Teraz miasto ogłosiło przetarg, który ma wyłonić nowego operatora ŁRP.

Będzie to system czwartej generacji, czyli rowery z wbudowaną blokadą, a nie wpinane do stacji dokującej. Pojawi się 1200 nowych rowerów, które będzie można zostawiać w sumie w 150 miejscach w całym mieście, zarówno na stacjach, czyli stojakach ustawionych przez operatora, jak i wyznaczonych obszarach zwrotu, które zostaną wyznaczone przy miejskich stojakach. 

Dzięki takiemu rozwiązaniu, ograniczymy koszta związane z budową stacji dokujących, potrzebą ich obsługi, wykluczymy problemy z wypożyczeniem oraz zapewnimy większa elastyczność systemu i ewentualne relokacje.

Miasto ogłosiło przetarg na nowy system Łódzkiego Roweru Publicznego. 1200 rowerów nowej generacji pojawi się w 150 miejscach w całym mieście

Łódzki Rower Publiczny na nowo

Nowy operator ma się pojawić w II kwartale tego roku. Będzie to umowa na jeden sezon, abyśmy mogli się dobrze przygotować do rozpisania przetargu na kolejne lata. Nowy rower publiczny zgodnie z pierwotnymi założeniami, ma być dostępny i funkcjonalny, co było kluczem do sukcesu podczas jego pierwszej edycji w latach 2016-2019, gdzie bił rekordy popularności.

Komentarze