Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzki Rower Publiczny: Nowe perspektywy i aglomeracyjne wyzwania

infobike
10.09.2024 16:30
0 Komentarzy

Łódzki Rower Publiczny (ŁRP) cieszy się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców Łodzi. W sezonie 2024 rowery wypożyczano ponad 407 tys. razy, a użytkownicy pokonali ponad 806 tys. kilometrów.

Taki wynik sprawił, że miasto, wraz z zespołem ds. mikromobilności, zarekomendowało przedłużenie działania systemu na 2025 rok. Jednak w nadchodzącym sezonie planuje się wprowadzić pewne zmiany, w tym połączenie systemu miejskiego z regionalnym „Rowerowym Łódzkim”.

Spis treści:

  1. Jakie zmiany czekają Łódzki Rower Publiczny w 2025 roku?
  2. Na czym polega planowana integracja Łódzkiego Roweru Publicznego z systemem „Rowerowe Łódzkie”?
  3. Jakie korzyści dla użytkowników przyniesie zintegrowany system rowerowy w regionie?
W sezonie 2024 rowery miejskie wypożyczano ponad 407 tys. razy, a użytkownicy pokonali ponad 806 tys. kilometrów.
W sezonie 2024 rowery miejskie wypożyczano ponad 407 tys. razy, a użytkownicy pokonali ponad 806 tys. kilometrów.

Radny Bartosz Domaszewicz, przewodniczący zespołu ds. mikromobilności, wyjaśnił, że docelowo Łódzki Rower Publiczny ma stać się częścią projektu aglomeracyjnego. Celem jest integracja Łodzi z innymi miastami regionu. W tym kierunku trwają rozmowy z urzędem marszałkowskim, a połączone posiedzenie komisji transportu i komisji rozwoju gospodarczego Sejmiku Województwa Łódzkiego zaplanowano na 26 września 2024 roku.

Przedłużenie funkcjonowania systemu Łódzkiego Roweru Publicznego oraz „Rowerowego Łódzkiego” do lipca 2025 ma na celu umożliwienie wspólnego przygotowania nowego, zintegrowanego systemu rowerowego. Obecne systemy, mimo że są zarządzane przez jednego operatora – Nextbike Polska, formalnie funkcjonują jako oddzielne. Planowana integracja ma na celu uproszczenie procesu wypożyczania rowerów i zwiększenie dostępności dla użytkowników z całego regionu.

Wiceprezydent Łodzi, Adam Pustelnik, podkreślił, że powrót do współpracy z firmą Nextbike był „strzałem w dziesiątkę”. Zadowolenie władz miasta wzbudza również wzrost liczby wypożyczeń rowerów oraz rosnąca popularność systemu wśród mieszkańców, którzy coraz częściej korzystają z rowerów w codziennych dojazdach do pracy, szkół i uczelni.

Komentarze