Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzki Rower Publiczny 2.0: pierwszy sezon bez rewelacji

infobike
02.12.2021 16:15
0 Komentarzy
Z końcem listopada zakończył  się pierwszy sezon nowego Łódzkiego Roweru Publicznego. System nie był tak popularny jak za pierwszym razem. 

150 stacji Łódzkiego Roweru publicznego jest od 1 grudnia zamkniętych na zimę. Jednoślady będą teraz przewożone partiami do magazynu. Następnie rowery przejdą serwis, by powrócić na ulice Łodzi 1 marca przyszłego roku.

Operatorem systemu jest firma Homeport Polska. Do dyspozycji 18 tys użytkowników jesty z 1,5 tys. Liczba wypożyczeń nie przekroczyła 200 tys. Tymczasem poprzedni Łódzki Rower Publiczny, choć był o jedną trzecią mniejszy, po pierwszym sezonie miał prawie 65 tys. użytkowników i 1,5 mln wypożyczeń.

Jednak w tym sezonie inauguracja systemy wypożyczalni odbyła się z  ogromnym opóźnieniem. Zamiast w maju i w czerwcu, rowery wstawiano do stacji dopiero w sierpniu i wrześniu. Natomiast pierwszy system z 2016 roku ruszył z tysiącem rowerów już pod koniec kwietnia. Dlatego wyniki trudno jest porównywać.

Dopiero kolejny sezon pokaże potencjał Łódzkiego Roweru Publicznego. Spodziewamy się od przyszłego sezonu boomu – ocenia Marcin Jeż z firmy Homeport Polska.

Jedną z przyczyn małego zainteresowania może też być pandemia i mniejsza w tym roku liczba studentów w Łodzi. A to ta grupa wiekowa w pierwszej edycji odpowiadała za dwie trzecie wypożyczeń. W tym roku mniej też było dojazdów do biur, bo wiele osób nadal pracowało zdalnie. Jednocześnie konkurencję stanowiły coraz popularniejsze w Łodzi hulajnogi.

Ponieważ wykonawca spóźnił się zostały mu naliczone kary umowne w wysokości około 900 tys. zł. Jednak ich wyegzekwowanie może być bardzo trudne. Jak wyjaśnia Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi obowiązująca obecnie ustawa covidowa wymusza przełożenie egzekucji kar na czas po pandemii.

Sprawa prawdopodobnie będzie mieć rozstrzygnięcie sądowe. Mamy nadzieję, że sąd podzieli nasze racje – mówi Marcin Jeż

Jak tłumaczy firma Homeport Polska, od początku opóźnienie jest niezależne od firmy, powodem są zerwane przez pandemię łańcuchy dostaw.

Komentarze