Łódzki Rower Publiczny 2.0: pierwszy sezon bez rewelacji
Z końcem listopada zakończył się pierwszy sezon nowego Łódzkiego Roweru Publicznego. System nie był tak popularny jak za pierwszym razem.
150 stacji Łódzkiego Roweru publicznego jest od 1 grudnia zamkniętych na zimę. Jednoślady będą teraz przewożone partiami do magazynu. Następnie rowery przejdą serwis, by powrócić na ulice Łodzi 1 marca przyszłego roku.
Operatorem systemu jest firma Homeport Polska. Do dyspozycji 18 tys użytkowników jesty z 1,5 tys. Liczba wypożyczeń nie przekroczyła 200 tys. Tymczasem poprzedni Łódzki Rower Publiczny, choć był o jedną trzecią mniejszy, po pierwszym sezonie miał prawie 65 tys. użytkowników i 1,5 mln wypożyczeń.
Jednak w tym sezonie inauguracja systemy wypożyczalni odbyła się z ogromnym opóźnieniem. Zamiast w maju i w czerwcu, rowery wstawiano do stacji dopiero w sierpniu i wrześniu. Natomiast pierwszy system z 2016 roku ruszył z tysiącem rowerów już pod koniec kwietnia. Dlatego wyniki trudno jest porównywać.
Dopiero kolejny sezon pokaże potencjał Łódzkiego Roweru Publicznego. Spodziewamy się od przyszłego sezonu boomu – ocenia Marcin Jeż z firmy Homeport Polska.
Jedną z przyczyn małego zainteresowania może też być pandemia i mniejsza w tym roku liczba studentów w Łodzi. A to ta grupa wiekowa w pierwszej edycji odpowiadała za dwie trzecie wypożyczeń. W tym roku mniej też było dojazdów do biur, bo wiele osób nadal pracowało zdalnie. Jednocześnie konkurencję stanowiły coraz popularniejsze w Łodzi hulajnogi.
Ponieważ wykonawca spóźnił się zostały mu naliczone kary umowne w wysokości około 900 tys. zł. Jednak ich wyegzekwowanie może być bardzo trudne. Jak wyjaśnia Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi obowiązująca obecnie ustawa covidowa wymusza przełożenie egzekucji kar na czas po pandemii.
Sprawa prawdopodobnie będzie mieć rozstrzygnięcie sądowe. Mamy nadzieję, że sąd podzieli nasze racje – mówi Marcin Jeż
Jak tłumaczy firma Homeport Polska, od początku opóźnienie jest niezależne od firmy, powodem są zerwane przez pandemię łańcuchy dostaw.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze