Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kryzys Poznańskiego Roweru Miejskiego

infobike
27.09.2021 11:15
0 Komentarzy
Poznańskie rowery miejskie przeżywają kryzys. W obecnym sezonie odnotowano kilkukrotny spadek wypożyczeń w stosunku do ubiegłych lat.

Wiele wskazuje na to, że duży spadek wypożyczeń rowerów miejskich jest związany ze zmianą systemu opłat. W poprzednich latach pierwszych 20 minut było darmowych. Od tego sezonu obowiązują inne zasady. Bezpłatne przejazdy przysługują tylko tym użytkownikom, które mają nabitą kartę PEKA na komunikację miejską. Wszyscy pozostali muszą płacić za wypożyczenie miejskiego roweru już od pierwszej minuty. Najprawdopodobniej właśnie ta zmiana sprawiła, że poznaniacy rzadziej korzystają z systemu. 

Jak wynika z lipcowych danych, rowery wykorzystano aż cztery razy rzadziej niż trzy lata temu. Można się tylko domyślać co jest przyczyną takiej sytuacji. Winy nie powinno się zrzucać na pandemię, ponieważ jednoślady wypożyczano  aż dwa razy rzadziej niż w tym samym miesiącu 2020 roku, gdy koronawirus zawitał do Polski na dobre. 

Warto przypomnieć, że jeszcze w 2018 roku rowery miejskie wypożyczono  ponad 200 tysięcy razy w miesiącu. Jak sytuacja wyglądała w czerwcu tego roku? Otóż jednoślady wyjechały na ulice miasta niespełna 60 tysięcy razy. jak widać rónica jest naprawde wielka, choćby w kontekście coraz lepszej przystępności systemu i coraz większej liczbie stacji. 

Utrzymanie systemu kosztuje Poznań kilka milionów rocznie, zatem Tak małe zainteresowanie rowerem miejskim to zapewne spory problem dla miasta.

Komentarze