Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KROSS zwiększył eksport o 120%. Firma planuje ekspansję na europejskie rynki

infobike
23.02.2022 17:15
0 Komentarzy
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki Kross. Strategia firmy  zakłada, że w ciągu 4 lat Kross będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Rośnie eksport, rowery tej marki są już obecne w 50 krajach na całym świecie.

Firma wzmocniła swoją pozycję dzięki temu, że już na początku 2020 roku dostrzegła kłopoty z dostępnością podzespołów i zareagował na tę sytuację szybciej niż konkurenci. 

Kross przemodelował większość procesów zakładając, że po pandemii sytuacja nie wróci do normy i przygotował strategię do 2026 roku, oraz wizję rozwoju sięgającą 2030 roku. 

W ciągu 4 najbliższych lat firma chce być liderem na każdym, ze środkowoeuropejskich rynków, na którym firma jest obecna. Eksport rowerów wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach. Za 4 lata około połowa przychodów firmy będzie pochodziła z eksportu. 

Kross jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Obecnie jest to kilkaset tysięcy sztuk rocznie. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Jako jeden z nielicznych producentów w Europie ma własną linię do produkcji ram karbonowych. 

Dzięki temu rowery produkowane w fabryce w Przasnyszu, są na bieżąco testowane i modyfikowane, tak żeby zapewniać najwyższą jakość. Konstrukcje rowerów z  wykorzystaniem ram karbonowych powstają dzięki ścisłej współpracy ze sportowcami z Kross Orlen Cycling Team, jednej z najlepszych grup kolarstwa górskiego na świecie. 

Kross jest także największym sprzedawcą rowerów w polskim Internecie. Liczba rowerów kupionych w firmowym sklepie wzrosła z kilkuset sztuk w 2019 r. do wartości pięciocyfrowej w 2021 r. 

Jesteśmy niekwestionowanym liderem sprzedaży rowerów przez Internet. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu e-commerce, KROSS w dwa lata zbudował rozwiązanie numer jeden do sprzedaży on-line z wykorzystaniem własnego kanału i osiągnął wiodącą pozycję sprzedażową przez platformy marketplace. Znacząco przebudowaliśmy wewnętrzne procesy i organizację. Dziś nasz e-commerce jest wysoko oceniany przez konsumentów – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Firma stale rozbudowuje ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerza liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się, według analityków formy, przyszłością transportu.

Komentarze