Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: zakończono budowę kładki pieszo rowerowej przy moście kolejowym nad Wisłą

infobike
05.06.2023 18:15
0 Komentarzy
Zakończyła się budowa kładki dla pieszych i rowerzystów nad Wisłą między Grzegórzkami a Zabłociem w Krakowie, która powstała wraz z nowym mostem kolejowym. Kładka ma zostać udostępniona użytkownikom 11 czerwca.

Szansa na budowę kładki dla pieszych i rowerzystów przez Wisłę na wysokości ulic Podgórskiej i Zabłocie pojawiła się w ramach realizowanej przez PKP PLK SA modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, przewidującej budowę kilku przepraw mostowych na potrzeby ruchu kolejowego.

W lutym 2020 r. złożona została miastu oferta współpracy w tej sprawie. Mając na uwadze szanse dla rozwoju infrastruktury rowerowej, a szczególnie możliwości powiązania przeprawą dróg dla rowerów wybudowanych w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ciągu ulic Ćwiklińskiej, Teligi i Wielickiej ze ścisłym centrum, miasto zdecydowało się na podjęcie rozmów o współpracy, zabezpieczając środki na ten cel w dokumentach finansowych.

17 kwietnia 2020 r. Gmina Kraków zawarła umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe SA w sprawie dofinansowania realizacji inwestycji kolejowej w zakresie dotyczącym infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej, Odcinek 3 – obiekty mostowe nad rzeką Wisłą od km 1.750 do km 2.010 LK91”. 

W ramach przedsięwzięcia trwała budowa ciągów pieszych i rowerowych na obiekcie mostowym oznaczonym symbolem M3 oraz na ścianach oporowych i pochylniach usytuowanych wzdłuż ul. Halickiej oraz przy ul. Zabłocie. Dzięki temu powstała infrastruktura o łącznej długości ok. 660 m od ul. Przemyskiej do stacji kolejowej Kraków Zabłocie. Wszystkie ciągi piesze przystosowane są dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Łączna szerokość kładki wynosi ok. 9 m.

Prace przy budowie przeprawy dla pieszych właśnie się zakończyły. Zadanie zostało dofinansowane z rządowych środków na przygotowanie III Europejskich Igrzysk.

Warto wspomnieć, że aby nowa przeprawa mogła zostać wybudowana, konieczne było usunięcie kolizji z napowietrzną linią wysokiego napięcia w rejonie ul. Halickiej. Ten zakres prac, zleconych przez Zarząd Inwestycji Miejskich został wykonany w zeszłym roku. Stary słup został zlikwidowany, a cała sieć poprowadzona jest pod ziemią.

Komentarze