Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: rowerowe plany na najbliższe lata

infobike
29.02.2016 10:50
0 Komentarzy

Kraków planuje zbudować 140 km trasrowerowych do 2019 roku, co ma pozwolić na wygodne połączeniarowerowe z sąsiednimi gminami. Trwają również negocjacje wsprawie uruchomienia roweru miejskiego w trybie koncesji. Do sierpnia2017 roku w Krakowie ma być 150 stacji i 1500 rowerów.

Jak informuje Miejska PlatformaInternetowa Magiczny Kraków łączna długość infrastrukturyrowerowej w Krakowie wynosi aktualnie ponad 165 km, z czego 16 kmstanowią pasy rowerowe, kontrapasy, czy kontra ruch (czylidopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd). Nowa infrastrukturarowerowa powstanie dzięki środkom z budżetu miasta, województwa iUE. Samodzielne inwestycje gminy Kraków na 2016 rok to budowaścieżek na ul. Zakopiańskiej (od ul. Brożka do Siostry Faustyny)oraz po wałach Wisły (od rzeki Białuchy do Mostu Wandy).

Finansowanie z projektów UE

Ponadto 10 projektów będziefinansowanych z UE w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych(ZIT) 2016-2019 na kwotę 61 ml zł. Będą to trasy rowerowe łącząceKraków z Wieliczką (po ul. Konopnickiej, Kamieńskiego, Wielickiej,Teligi, Ćwiklińskiej), Mogilanami (Orzeszkowa, Zawiła, NowaBartla), Skawiną (Bunscha, Babińskiego, Skotnicka), Liszkami(Księcia Józefa), Zabierzowem (wzdłuż rzeki Rudawy), Wielką Wsią(ul. Armii Krajowej, Jasnogórska), Zielonkami (Conrada, Opolska,połączenie Lawendowej z Piaszczystą), Michałowicami (Lublańska,Strzelców) oraz z Kocmyrzowem i Luborzycą (Nowohucka, PiastaKołodzieja, Srebrnych Orłów, Wiślicka, Kocmyrzowska).

W planach jest także utworzenie trzechkierunków w ramach Małopolskich Tras Rowerowych, tj. WiślanejTrasy Rowerowej (5 mln zł), Velo Rudawy (8 mln zł) i Velo Prądnik(7,5 mln zł).

Budżet obywatelski

Także dwa projekty budżetuobywatelskiego, które będą realizowane w tym roku, są skierowanedo cyklistów. Pierwszy na Prądniku Czerwonym (60 tys. 500 zł)dotyczy montażu stacji roweru miejskiego oraz stojaka rowerowego wokolicy Ronda Młyńskiego. Drugi projekt zakłada wybudowanie ipodłączenie do sieci roweru miejskiego dwóch automatycznych stacjiprzy przystankach os. Piastów i Mistrzejowice. Koszt 120 tys. zł.

Coraz więcej krakowian wybiera tenśrodek transportu podczas codziennych podróży po mieście.Stowarzyszenie ?Kraków Miastem Rowerów? od kilku lat prowadzipunktowe badania ruchu rowerowego w Krakowie. Gdy w 2014 roku, przezRondo Mogilskie przejeżdżało ok. 5 tys. rowerów na dobę, w2015, po przebudowie ulicy Mogilskiej wraz z infrastruktura rowerową- było ich już blisko 7 tys. (40 proc. wzrostu). Taką tendencjęzauważono także na pochylni w kierunku Huty, gdzie ruch wzrósło ponad 60% ? z 3 tys. do ok. 5 tys. na dobę (2015), a takżena moście Dębnickim, ul. Krowoderskiej czy Kopernika.

O tym, że krakowianie chętniejkorzystają z rowerów, świadczy również liczba użytkowników KMKBike. W 2014 r. roku na miejskim rower wsiadło około 30 tysięcyosób, w ubiegłym roku 50 tysięcy.

Komentarze