Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: pięć firm chętnych do budowy kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą

infobike
09.05.2023 12:15
0 Komentarzy
Pięć firm złożyło oferty w przetargu na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą w Krakowie, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Wszystkie propozycje przekraczają założony budżet, dlatego miasto będzie szukać dodatkowych środków na realizację tego zadania.

Według dokumentów przetargowych najtańsza z ofert przedstawionych w przetargu na roboty budowlane, ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich, opiewa na 113,7 mln zł brutto – złożyła ją firma Primost Południe z Będzina. Tymczasem zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 95 mln zł brutto.

Jak poinformował w poniedziałek rzecznik ZIM Jan Machowski, nadesłane propozycje zostaną poddane analizie formalno-prawnej, a miasto będzie także szukać dodatkowych środków na realizację tego zadania. Rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.

Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Planowana kładka Kazimierz – Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. W ciągu kilku lat ma połączyć Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.

Kładka budowana będzie według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.

Według władz miasta przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Komentarze