Kraków na skróty
Kraków na skróty
Z myślą zarówno o początkujących jak i potencjalnych rowerzystach rozpoczynamy akcję „Kraków na skróty”. Natchnieniem i wzorcem jest dla nas akcja Zielonego Mazowsza „Warszawa na skróty” autorstwa Aleksandra Buczyńskiego –pisze Adam Łaczek na I bike Kraków
Jak jeździć, panie premierze, jak jeździć?
W Sewilli stworzenie ogólnomiejskiego systemu wydzielonych dróg dla rowerów zajęło 3 lata. Mimo wytężonej pracy kilkudziesięciu krakowskich urzędników nad ogólnomiejskim systemem dróg dla rowerów, uchwał, koncepcji, programów rozwoju, systematycznej intensyfikacji podejmowanych działań itp., poza trasą na Płaszów nie widać nawet szkieletu takiego systemu –głównych tras łączących największe osiedla z centrum. Każdy radzi sobie zatem jak może –my chcemy namówić do tego, by podzielić się z innymi swoimi pomysłami na przebijanie się przez czarne punkty, orientowanie się w plątaninie urywających się ścieżek oraz pokonywanie rwących rzek bieda-autostrad.
Nie mamy ambicji stworzenia kompleksowej rowerowej mapy Krakowa, opisania wszelkich możliwych połączeń, skrótów i wariantów. Rowerzyści są różni, każdy ma własne potrzeby i preferencje. Chcemy raczej zainspirować do poszukania własnej trasy. Chcemy pokazać, że jazda po Krakowie nie musi oznaczać ani walki o życie na rozcinających miasto bieda-autostradach, ani przepychania się zatłoczonymi chodnikami.
Opisz swoją trasę!
Jeździsz na rowerze od 15 lat i zoptymalizowałeś swoją trasę z domu do pracy, tak że nie ma w niej ani jednego zbędnego naciśnięcia na pedał, nie mówiąc już o zatrzymaniu na światłach? A może właśnie przesiadłeś się na rower i odkryłeś, że możesz dojechać na uczelnię szybciej lub ciekawiej niż samochodem czy autobusem? Opisz swoją trasę!
Szukamy:
– sprawdzonych tras ulicami lokalnymi,
– sprytnych skrótów przez parki, osiedla, podwórka i dziedzińce, pozwalających ominąć największy ruch samochodowy i najbardziej niebezpieczne skrzyżowania,
– dowodów na to, że „dasię”po Krakowie jeździć rowerem.
Nie szukamy:
– ekstremy w stylu „na Alejach Trzech Wieszczów wskakuję na środkowy pas i cisnę
– paranoi w stylu Długą jadę po chodniku, bo na jezdni są duże i złe tramwaje.
Co powinien zawierać opis?
1. Napisz zdanie lub dwa o sobie –kim jesteś, od jak dawna jeździsz po mieście na rowerze, dlaczego wybierasz ten środek transportu?
2. Krótko opisz swoją trasę z domu do pracy / szkoły lub pewien jej fragment, uwzględniając zalety wybranych ulic i skrótów.
3. Jeśli masz pomysł, jak można by niewielkim nakładem środków poprawić warunki dla ruchu rowerowego w tym czy w innym miejscu (np. dopuszczając ruch rowerów pod prąd lub obniżając krawężnik itp.) –super.
4. Jeszcze lepiej, jeżeli te warunki już się poprawiły, dzięki wysyłanym przez Ciebie pismom –nie krępuj się i pochwal się.
5. Podaj orientacyjny dystans i czas przejazdu.
6. Zrób kilka-kilkanaście zdjęć, ilustrujących najładniejsze, najciekawsze lub najbardziej nieoczywiste fragmenty trasy. Albo poproś znajomego, żeby zrobił Ci fotkę na rowerze. Zalecana rozdzielczość 800×600 px. Możesz się posiłkować linkami do Google StreetView.
7. Pokaż trasę na mapie, np. korzystając z miejsce.info , www.bikemap.net, Google Maps, wikimapia.org, lub podobnego serwisu.
8. Prześlij całość na adres [email protected]
Najciekawsze relacje opublikujemy na łamach ibikekrakow.
Źródło: http://ibikekrakow.com/2012/05/15/krakow-na-skroty/
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze