Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Na Reymonta rowerzyści jadą po muldach

infobike
14.09.2009 23:09
0 Komentarzy

Władze miasta w końcu zabiorą się za ścieżki rowerowe w okolicach miasteczka studenckiego i stadionu Wisły Kraków. Projektują właśnie ok. 2,5 km dróg rowerowych na ulicy Reymonta i Piastowskiej. I dobrze, bo ścieżka na tej pierwszej dziś przypomina ciasny wąwóz. Rowerzysta, jadąc od alei Mickiewicza ul. Reymonta, nie czuje się dziś komfortowo. – Jest się ściśniętym między białą linią namalowaną na jezdni, za którą pędzą samochody i wysokim krawężnikiem, z którego często zwisają źle zaparkowane auta. Asfalt jest pofałdowany i pełen dziur – opisuje Robert Niedośpiał.
Tuż za stadionem Wisły droga rowerowa zaczyna się ostro wić i przelatuje na drugą stronę ulicy, a dalszego poruszania się jezdnią zabrania tutaj znak 'zakaz jazdy rowerem’. Trzeba przejechać na drugą stronę, gdzie ścieżka wiedzie po rozwalonym chodniku.
– Znak stoi, aby informować rowerzystów, że mają dostępną po lewej stronie ścieżkę rowerową. Nie mogą jechać jezdnią, jeśli dostępna jest droga dla rowerów. Tak stanowi prawo drogowe – mówi Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. – Nie widzę żadnego rozwiązania obecnej sytuacji, poza całkowitym remontem chodnika.
Projekt zakłada powstanie zupełnie nowych ścieżek po obu stronach Reymonta na całej długości ulicy od alei Mickiewicza. Łączyć będą się z nowymi ścieżkami na Piastowskiej, które powstaną na odcinku od ulicy Na Błonie do ul. Nawojki. Możliwe, że remont ulic, a z nim budowa ścieżek ruszy już w nadchodzącym roku.
Środowisko rowerzystów czuwa nad wykonaniem tego projektu. Po jego wstępnej prezentacji złożono sporo wniosków, które dotyczą głównie lepszego rozwiązania komunikacji rowerowej w rejonie pętli na Cichym Kąciku. Rowerzyści domagają się tutaj poprowadzenia ścieżki po obu stronach Piastowskiej oraz zmniejszenia liczby przejść dla pieszych. Innym postulatem jest stworzenie kontrapasu na sąsiednich ulicach Chodowieckiego i Igrców, co stanowiłoby dodatkową alternatywę podróży.
Nowe ścieżki na Reymonta i Piastowskiej lepiej skomunikują rekreacyjne tereny Błoń i wałów Rudawy z miasteczkiem studenckim i z centrum miasta.

Komentarze