Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koszalin inwestuje w system rowerów miejskich

infobike
09.02.2021 17:58
0 Komentarzy

Koszaliński Ratusz planuje rozwój systemu roweru miejskiego. Na 12 lutego zaplanowany został przetarg na wyłonienie nowego operatora systemu w mieście. 

Dotychczasowy operator, firma Nextbike, oferowała swoje rowery w mieście przez trzy ostatnie lata. Tuż przed weekendem cały swój sprzęt jednak zabrała, łącznie ze stacjami parkingowymi.

To, że zupełnie zniknęli, to nic nadzwyczajnego. Skończył im się okres, na który wygrali przetarg, więc musieli wszystko zabrać. Nie oznacza to jednak, że już nie mogą wrócić. Oczywiście, że mogą, muszą tylko wygrać przetarg.  Zapewne, jak to zwykle bywa, oferty wpłyną tuż przed zakończeniem terminu, często jest to dosłownie ostatnia chwila

– mówią koszalińscy urzędnicy.

Do tej pory przeznaczonych do wypożyczenia było 100 rowerów, ma ich być 150. I mają się też pojawić rowery dla dzieci. Stacji było 10. Miasto chce, by nowy operator zaoferował więcej rowerów i więcej stacji. Odpowiednio 150 i 20. Mają się też pojawić rowery dla dzieci.

Najczęściej odwiedzane stacje rowerowe w Koszalinie to „Budowlanka” i „Dworzec”, skąd wynajęto rowery po prawie 6 tysięcy razy. Średni czas wynajmu roweru w 2020 roku to ponad 40 minut, a średnia przez cały okres trwania kontraktu to nieco ponad 31 minut

Do tej pory rower miejski był wspierany przez fundusze Unii Europejskiej. Teraz miasto weźmie na siebie wszystkie koszty

zapowiedział Robert Grabowski, rzecznik prezydenta Koszalina.

Koszalinianie w ciągu ostatnich trzech lat przejechali miejskimi rowerami ponad 300 tysięcy kilometrów. Zarejestrowanych zostało łącznie 15 tysięcy użytkowników, a wszyscy oni wypożyczyli rower miejski ponad 158 tysięcy razy.

Komentarze