Kontrapas w ul. Łobzowskiej w Krakowie – da się, tylko trzeba wiedzieć jak
Kontrapas w ul. Łobzowskiej w Krakowie –da się, tylko trzeba wiedzieć jak
Na ul. Łobzowskiej bez zmian. Mimo kilku miesięcy jakie ZIKiT miał na poprawienie projektu, zmiany organizacji ruchu i dopuszczenie ruchu rowerowego w dwóch kierunkach, urzędnicy ograniczyli się do zlecenia kolejnej ekspertyzy biegłemu, który w przeszłości dał już się we znaki krakowskim rowerzystom rozstrzygając na ich niekorzyść –czytamy na I bike Kraków
Tymczasem w tej samej sprawie wypowiedział się niezależny od miejskich urzędników zespół Departamentu Studiów krakowskiej GDDKiA wydając opinię, w której stwierdzono m.in:
W opinii GDDKIA dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów w jednokierunkowej jezdni ul. Łobzowskiej jest możliwe
Opinię wydano w świetle obowiązujących przepisów przy okazji zwracając uwagę na braki w przygotowanym przez ZIKiT projekcie zmiany organizacji ruchu. Co ciekawe, główny argument „przeciw”kontrapasowi wysuwany przez ZIKiT tj. zwężenie jezdni między ul. Siemiradzkiego a ul. Szlak (przy szkole) w opinii ekspertów GDDKiA nie stanowi problemu. W opinii niezależnego zespołu GDDKiA czytamy m.in:
w rejonie zwężenia jezdni między ul. Siemiradzkiego a ul. Szlak wskazane jest zlokalizowanie znaku B 31 („pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka”z tabliczką T 22 („nie dotyczy rowerów”) dla ruchu od strony al. Słowackiego do ul. Garbarskiej, a dla rowerzystów jadących pod prąd znaku D 5 („pierwszeństwo na zwężonym odcinku jezdni”. Dopuszczamy zastosowanie tych znaków w układzie przeciwnym, ale zwracamy uwagę, że wówczas rowerzyści jadący „pod prąd”musieliby zatrzymywać się na skrzyżowaniu z ul. Spasowskiego i ul. Siemiradzkiego, co jest niepożądane
Wydaje się proste? Bo takie jest. Niestety miejscy urzędnicy albo nie wierzą, że krakowscy kierowcy rozumieją znaki drogowe albo po prostu znaleźli sobie kolejnyniedasizm i bronią go, jak niepodległości, gotowi płacić nawet za dodatkowe ekspertyzy z z góry założoną tezą. Retorycznym pytaniem pozostaje, jak krakowscy kierowcy i rowerzyści radzą sobie na pozostałych dwukierunkowych ulicach, na których zastosowano znaki „pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka”…
Szkoda, że po zeszłorocznych zapowiedziach odwilży ZIKiT zapadł w sen zimowy. Może wiosna (i opinia ekspertów z GDDKiA) przyniesie otrzeźwienie?
Dla porównania przedstawiamy dwa dokumenty:
· 1/ Pozytywna opinia ekspertów z GDDKiA nt dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Łobzowskiej w Krakowie: s1 s2 s3 s4 s5 s6 s7 s8 s9 s10 s11
· 2/ Negatywna opinia projektu organizacji ruchu na ul. Łobzowskiej zamówiona przez ZIKiT PDF
foto: GDDKiA
Źródło: http://ibikekrakow.com/2012/03/27/lobzowska-da-sie-tylko-trzeba-wiedziec-jak/
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze