Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie: Velo Cug codziennie i limitowany przewóz rowerów

infobike
05.06.2024 15:15
0 Komentarzy

Czerwcowa tzw. korekta kolejowego rozkładu jazdy będzie dla Kolei Śląskich m.in. okazją do uruchomienia połączenia Gliwice – Rybnik. Wprowadzone zostanie limitowanie przewozów rowerów w pociągach.

Velo Cug, czyli pociąg Kolei Śląskich ze specjalną strefą rowerową mieszczącą 36 jednośladów, który po raz pierwszy wyjechał na tory 27 kwietnia br. zapewniając weekendową obsługę połączeń Katowice – Wisła Głębce, od 9 czerwca będzie kursował także w dni robocze.

Rzecznik Kolei Śląskich poinformował też o wdrożeniu od 22 czerwca zapowiadanego już wcześniej systemu limitowania miejsc na przewóz rowerów w pociągach przewoźnika. Bilety na podróż z rowerem wybranym pociągiem będzie można kupić 14 dni wcześniej: w sprzedaży pojawi się tylko tyle biletów, ile jest miejsc do przewozu rowerów w konkretnym pociągu.

Przewoźnik umożliwi zakup biletów na przewóz rowerów u drużyn konduktorskich. Te będą mogły odmówić transportu roweru, jeśli względy bezpieczeństwa na to nie pozwolą, np. w razie wysokiej frekwencji. Wszystkie pociągi KŚ poza Velo Cugiem mają strefy rowerowe z od 4 do 14 miejscami dla jednośladów.

velo cug
Od 9 czerwca Velo Cug będzie kursował także w dni robocze.

Koleje Śląskie wyjaśniają, że dotąd w szczycie sezonu rowerowego zdarzały się sytuacje, w których drużyny konduktorskie ze względów bezpieczeństwa musiały odmawiać wejścia do pojazdu z rowerami mimo posiadania przez pasażerów biletów na ich przewóz. System limitowania miejsc ma wyeliminować takie sytuacje.

Ponadto, przed każdą podróżą z jednośladem do drużyny konduktorskiej muszą zgłosić się posiadacze sieciowych biletów miesięcznych na przewóz rowerów. Pracownicy w miarę możliwości mają wskazywać miejsca umożliwiające bezpieczny przewóz jednośladu, ale będą mogli też tego odmówić w razie szczególnie wysokiej frekwencji.

Komentarze