Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kiedy wystartuje system rowerów miejskich Olbike w Oleśnicy? Szczegóły wznowienia i popularność w poprzednim sezonie

infobike
17.03.2025 05:01
0 Komentarzy

Przygotowania do ponownego uruchomienia systemu rowerów miejskich Olbike w Oleśnicy wchodzą w decydującą fazę. Mieszkańcy z niecierpliwością oczekują powrotu tej popularnej formy transportu, która łączy wygodę, ekologię i ekonomiczność. System, który na stałe wpisał się w krajobraz miasta, ma zostać udostępniony użytkownikom wiosną, a z dużym prawdopodobieństwem nastąpi to 1 kwietnia.

System rowerów miejskich Olbike został wyłączony z użytku w listopadzie ubiegłego roku. Decyzja ta była podyktowana pogorszeniem warunków atmosferycznych, które mogłyby negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo rowerzystów. Jak udało się ustalić, przerwa w działaniu systemu nie potrwa długo, a mieszkańcy Oleśnicy będą mogli ponownie cieszyć się możliwością korzystania z rowerów miejskich już wkrótce.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie czynniki wpłynęły na decyzję o wyłączeniu systemu Olbike na sezon jesienno-zimowy i dlaczego wiosna jest planowanym terminem wznowienia działalności?
  2. Jakie statystyki z poprzedniego sezonu świadczą o popularności systemu Olbike wśród mieszkańców Oleśnicy i co mówią one o sposobie, w jaki mieszkańcy korzystają z rowerów miejskich?
  3. Jakie są kluczowe kroki, które należy podjąć, aby skorzystać z roweru miejskiego Olbike, i jakie są zasady opłat za wypożyczenie roweru?
Olbike w Oleśnicy: przygotowania do wznowienia. / fot. UM w Oleśnicy

Olbike w Oleśnicy – rosnąca popularność i statystyki użytkowania

Kamila Olejarz z Urzędu Miasta Oleśnicy podzieliła się informacjami na temat popularności systemu Olbike w minionym sezonie. Dane te świadczą o dużym zainteresowaniu mieszkańców tą formą mobilności miejskiej. Od marca do listopada odnotowano imponującą liczbę 16 812 wypożyczeń. Użytkownicy przejechali łącznie 42 723 kilometry, co pokazuje, jak istotną rolę system odgrywa w codziennych dojazdach i rekreacyjnych przejażdżkach. Interesujące są również rekordy sezonu: najdłuższy jednorazowy przejazd wyniósł blisko 59 km, co świadczy o tym, że rowery miejskie służą nie tylko do krótkich przejazdów po mieście, ale także do dłuższych wycieczek. Rekordzista sezonu pokonał aż 2102 km, co jest dowodem na to, że dla niektórych Olbike stał się podstawowym środkiem transportu.

Powrót Olbike jest wyczekiwany przez mieszkańców ze względu na wygodę, ekologię i niskie koszty. / fot. UM w Oleśnicy

Zasady korzystania z systemu Olbike – prostota i wygoda

System Olbike działa w Oleśnicy od 2019 roku i jego funkcjonowanie opiera się na sprawdzonych zasadach, które pozostaną niezmienione. Dzięki współpracy z konsorcjum Orange Polska SA i Roovee SA, użytkownicy nadal będą mogli korzystać z intuicyjnej aplikacji mobilnej. Aby wypożyczyć rower, wystarczy pobrać aplikację Roovee, zasilić swoje konto kwotą 10 zł, a następnie zeskanować kod QR umieszczony na kierownicy lub blokadzie tylnego koła wybranego roweru. Po zakończeniu podróży, zamknięcie blokady automatycznie kończy naliczanie opłat. Co istotne, pierwsze 20 minut każdej przejażdżki jest bezpłatne, co zachęca do krótkich przejazdów i załatwiania spraw w różnych częściach miasta. Za każdą kolejną minutę użytkownicy płacą 5 groszy, co przekłada się na koszt 3 zł za godzinę jazdy. System Olbike opiera się na sieci dziesięciu stacji rowerowych strategicznie rozmieszczonych w różnych punktach Oleśnicy, co zapewnia łatwy dostęp do rowerów w kluczowych lokalizacjach.

Komentarze