Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Katowice: dwa nowe połączenia rowerowe za ponad 5 mln. złotych

infobike
18.01.2022 17:15
0 Komentarzy
Kosztem ponad 5 mln zł w Katowicach powstają dwa połączenia rowerowe. Pozwolą dojechać na rowerze do Nikiszowca z Doliny Trzech Stawów i do Giszowca. 

Nowe trasy to kolejny etap realizacji planu mającego zapewnić połączenia wszystkich dzielnic miasta z centrum.

W Katowicach rower traktujemy jako środek transportu, dlatego podjąłem decyzję, że wszystkie drogi rowerowe wykonujemy z asfaltobetonu. Stawiamy na sieć rowerów miejskich, która z trzech stacji w 2015 r. rozrosła się w ubiegłym roku do 107. Docelowo do 2023 r. chcemy, by było to 150 stacji – powiedział we wtorek prezydent Katowic Marcin Krupa.

Dodał, że rozbudowywana jest też sieć dróg rowerowych, aby każda dzielnica miała połączenie rowerowe z centrum. W latach 2015-2021 kosztem 29 mln zł powstało ponad 36 km nowych dróg rowerowych. Katowice pracują nad zagęszczeniem sieci rowerowej, a tam gdzie nie jest to możliwe, np. z powodu gęstej zabudowy, miasto dla poprawy bezpieczeństwa rowerzystów, stara się wprowadzać strefę Tempo 30 – poinformował prezydent.

Cieszę się, że nowe połączenia rowerowe pozwolą dojechać do Nikiszowca z Giszowca, a także z terenów Doliny Trzech Stawów. Otwiera to nowe możliwości zwiedzania Katowic z perspektywy roweru – dodał prezydent.

Trwa budowa drogi mającej połączyć ul. Gospodarczą z ul. Graniczną i Pułaskiego na osiedlu Paderewskiego. Trasa ma powstać wzdłuż ul. Pułaskiego i na terenie Doliny Trzech Stawów od skrzyżowania ul. Pułaskiego z ul. Graniczną do wiaduktu wzdłuż al. Górnośląskiej. Inwestycja obejmuje także wykonanie ciągu pieszo-rowerowego od tego wiaduktu do przejścia w rejonie węzła Murckowskiego w kierunku ul. Gospodarczej. 

Koszt inwestycji realizowanej przez firmę Drogopol wynosi ponad 993 tys. zł. Planowany termin zakończenia prac to kwiecień 2022 r. Długość tej trasy wyniesie około 1,5 km.

Inne inwestycje rowerowe

Wykonawcą inwestycji, która połączy Giszowiec z Nikiszowcem jest Hydrogop. Prace mają zakończyć jesienią. Trasa o długości 2,4 km poprowadzi od skrzyżowania ul. Szopienickiej z ul. Mysłowicką w Giszowcu do ul. Bernarda Krawczyka w Nikiszowcu.

Nowa infrastruktura dla rowerzystów powstaje także w centrum. Jeszcze w tym roku od strony Koszutki pod rondo poprowadzi zjazd. 

Zjazd zdecydowanie poprawi płynność przejazdu jednośladów przez katowickie rondo. Wykonawca wykona ciąg pieszo-rowerowy łączący istniejącą drogę rowerową wzdłuż ul. Chorzowskiej z przejściem podziemnym pod rondem im. gen. J. Ziętka – poinformował Paweł Sucheta, katowicki oficer rowerowy.

Długość zaprojektowanego ciągu będzie wynosić ok. 60 m, szerokość zaprojektowanej drogi rowerowej 2 m, a ciągu pieszego 1,5 m, co sprawi, że przejazd będzie komfortowy dla rowerzystów i bezpieczny dla wszystkich użytkowników zjazdu. Całość ma być gotowa we wrześniu 2022 r. Koszt tego przedsięwzięcia wynosi ok. 3,4 mln zł.

Na przełomie roku zakończyła się budowa drogi rowerowej łączącej śródmiejską strefę ograniczonej prędkości Tempo 30 z węzłem przesiadkowym Brynów. Trasa ta ma służyć rowerzystom podróżującym z południowych dzielnic do ścisłego centrum Katowic. Ponadto utworzono fragmenty dróg rowerowych w rejonie ul. Huberta i Plebiscytowej, które połączyły odcinki istniejącej już infrastruktury rowerowej w tych obszarach z nowo budowaną i dzięki temu powstała trasa rowerowa od obszaru węzła przesiadkowego Brynów do strefy Tempo 30.

W ciągu ul. Domina i łącznika między ul. Ceglaną a ul. Kościuszki w rejonie salonu Skody został wyznaczony kontraruch rowerowy, a na skrzyżowaniu ulic Wita Stwosza/Szeligiewicza i Czempiela – śluzy rowerowe. Koszt tej inwestycji wyniósł niespełna 2 mln zł, a długość trasy wynosi ok. 1,4 km. (PAP)

Komentarze