Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest prawie 50 kilometrów trasy. Może być 5 razy więcej.

infobike
27.04.2020 17:35
0 Komentarzy

W 2019 roku w  powiecie nowosolskim powstała jedna z najdłuższych ścieżek rowerowych w Polsce – ma prawie 50 kilometrów. Teraz jest szansa na to, aby połączyć ją z systemem ścieżek w Zielonej Górze. Potrzebne jest 12 milionów złotych. Wniosek o sfinansowanie projektu wpłynął już do zarządu województwa.

48-kilometrowa ścieżka w powiecie nowosolskim powstała w ramach projektu „Kolej na rower”. Trasa wiedzie po nasypie dawnej kolei parowej, można nią przejechać ze Stypułowa do Sławocina – stąd nazwa szlaku.

Zapalona rowerzystka, radna Sejmiku Województwa Lubuskiego Beata Kulczycka marzy o połączeniu nowosolskich i zielonogórskich tras rowerowych. Radna złożyła wniosek o rozszerzenie wcześniejszego projektu „Kolej na rower”. 12. kilometrowa ścieżka łącząca nowosolskie i zielonogórskie trasy przebiegałaby od Otynia przez Niedoradz do zielonogórskiego Zatonia.

Korzystaliby z niej nie tylko ci, którzy jeżdżą dla przyjemności, ale również osoby, które codziennie dojeżdżają na rowerze do pracy, między innymi mieszkańcy gminy Otyń, poruszający się obecnie ruchliwą drogą.

Jeśli realizacja projektu dojdzie do skutku połączona sieć ścieżek w powiatach nowosolskim i zielonogórskim będzie miała około 250 kilometrów.


Komentarze