Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak działa nowy system Zielonogórskiego Roweru Miejskiego?

infobike
17.10.2024 16:30
0 Komentarzy

W sezonie 2024 system Zielonogórskiego Roweru Miejskiego odnotował 47 tysięcy wypożyczeń. System, obsługiwany przez firmę Orange Polska, wystartował pod koniec maja.

Spis treści:

  1. Jakie są główne zasady działania systemu Zielonogórskiego Roweru Miejskiego?
  2. Jak wygląda konserwacja i naprawa rowerów miejskich w Zielonej Górze?
  3. Jakie rekordy i statystyki odnotował Zielonogórski Rower Miejski w poprzednich sezonach?
W sezonie 2024 system Zielonogórskiego Roweru Miejskiego odnotował aż ponad 47 tysięcy wypożyczeń rowerów przez mieszkańców
W sezonie 2024 system Zielonogórskiego Roweru Miejskiego odnotował aż ponad 47 tysięcy wypożyczeń rowerów przez mieszkańców. /fot. Przemysław Kozubaj

Najwięcej wypożyczeń miało miejsce w czerwcu, gdy rowery wypożyczono blisko 13,5 tysiąca razy. Na 40 stacjach w Zielonej Górze dostępnych jest 350 jednośladów. Rejestracja do systemu umożliwia dostęp do miejskich rowerów od 2018 roku, a na ten sezon zarejestrowało się 4,800 nowych użytkowników.

Chociaż rowery cieszą się popularnością, mieszkańcy miasta zgłaszają problemy związane z opóźnioną konserwacją i naprawami jednośladów. Wiceprezydent Zielonej Góry, Jarosław Flakowski, odniósł się do tych kwestii, obiecując poprawę działań konserwacyjnych. Pomimo tych problemów, system rowerowy w Zielonej Górze stale się rozwija. Najbardziej intensywnie wykorzystywany był w 2019 roku, gdy rowery wypożyczono ponad 346 tysięcy razy.

Komentarze