Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Infrastruktura rowerowa w Łodzi: 20 nowych lokalizacji w planach

infobike
12.03.2025 21:01
0 Komentarzy

Łódź intensyfikuje swoje wysiłki, aby stać się miastem przyjaznym rowerzystom, ogłaszając ambitny plan budowy 20 nowych tras rowerowych do 2025 roku.

Inicjatywa ta jest kluczowym elementem kompleksowego programu modernizacji infrastruktury miejskiej, który obejmuje remonty aż 52 ulic.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści dla mieszkańców Łodzi przyniesie rozbudowa infrastruktury rowerowej, poza oczywistym ułatwieniem poruszania się rowerem?
  2. W jaki sposób miasto planuje monitorować efektywność nowo powstałych tras rowerowych i dostosowywać przyszłe inwestycje do rzeczywistych potrzeb rowerzystów?
  3. Czy planowane inwestycje uwzględniają integrację z innymi formami transportu publicznego, takimi jak autobusy czy tramwaje, aby stworzyć spójny system mobilności miejskiej?

Nowe trasy rowerowe: kluczowe lokalizacje

Planowane trasy rowerowe powstaną w strategicznych punktach miasta, aby zapewnić spójną i bezpieczną sieć dla rowerzystów. Wśród kluczowych lokalizacji znajdują się ulice Szczecińska, Lutomierska, Zakładowa, Bandurskiego i Waltera-Janke. Szczecińska, jako ważna arteria komunikacyjna, zyska infrastrukturę rowerową, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Lutomierska doczeka się kontynuacji prac nad rozbudową istniejących ścieżek rowerowych, co przyczyni się do stworzenia ciągłej trasy. Zakładowa, w przemysłowej części miasta, otrzyma nową infrastrukturę rowerową, ułatwiającą dojazd do pracy. Bandurskiego, jedna z głównych ulic miasta, zostanie dostosowana do potrzeb rowerzystów. Kolejna ważna ulica, Waltera-Janke, również zyska nową drogę dla rowerów.

Łódź planuje 20 nowych tras rowerowych do 2025 roku. / fot. zdjęcie ilustracyjne

Inwestycje w infrastrukturę rowerową: szerszy kontekst

Rozbudowa infrastruktury rowerowej w Łodzi to część szerszej strategii zrównoważonego rozwoju miasta. Władze Łodzi dążą do zmniejszenia emisji spalin i poprawy jakości powietrza, zwiększenia mobilności mieszkańców i promowania alternatywnych środków transportu, promowania zdrowego stylu życia oraz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Podsumowanie dotychczasowych działań

W 2023 roku Łódź zrealizowała znaczące inwestycje w infrastrukturę rowerową, oddając do użytku 15 km nowych tras. Kluczowe projekty obejmowały przebudowę ul. Wojska Polskiego i al. Rydza-Śmigłego, gdzie powstały nowoczesne ścieżki rowerowe, oraz remonty ulic Wydawniczej i Lutomierskiej, w ramach których wybudowano nowe szlaki dla rowerzystów.

Plany na przyszłość

W 2025 roku, oprócz budowy nowych tras rowerowych, planowane są remonty 52 ulic, które zostaną dostosowane do potrzeb rowerzystów. Inwestycje te obejmują budowę ciągów pieszo-rowerowych oraz dedykowanych dróg dla rowerów. Rozbudowa infrastruktury rowerowej w Łodzi to inwestycja w przyszłość miasta, która przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców i uczyni Łódź bardziej przyjazną dla rowerzystów.

Komentarze