GZM wylosowało 250. pierwszych użytkowników Metroroweru elektrycznego
Pierwsi użytkownicy Metroroweru elektrycznego GZM zostali już wylosowani i 7 marca otrzymają e-maile z zaproszeniem do odbioru roweru.
Mają na to trzy dni – jeśli nie potwierdzą chęci wypożyczenia i nie wpłacą kaucji, szansa trafi do kolejnych osób z listy. Formularz zgłoszeniowy nadal jest aktywny, więc wiosna to idealny czas, by dołączyć do tej rowerowej przygody!
Rozkład jazdy:
- Ile elektrycznych rowerów miejskich obejmuje pierwszy etap programu Metrorower GZM?
- Jaka jest miesięczna opłata za wypożyczenie elektrycznego Metroroweru?
- Kto dostarczył elektryczne rowery dla GZM?
Pierwsze losowanie
Spośród 284 osób odbyło się w piątek losowanie kolejności wypożyczeń nowych 250 elektrycznych rowerów miejskich w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Nowe elektryczne rowery miejskie są przeznaczone do wypożyczeń długoterminowych. W związku z dużym zainteresowaniem konieczne było losowanie kolejności wypożyczeń. Później będzie decydowała kolejność zgłoszeń.
-"Łącznie mieliśmy prawie 700 zgłoszeń, zapytań, czy wiadomości w sprawie wynajmu. Sporo ludzi jest zainteresowanych wynajmem w kolejnych miesiącach" – ał PAP rzecznik GZM Łukasz Zych.
Wypożyczalnię rowerów elektrycznych w GZM uruchomiono online: metrorowerelektryczny.transportgzm.pl. Rowery są dostępne dla pełnoletnich mieszkańców metropolii na 30 dni w cenie 99 zł. Limit wynosi 1000 km. Każdy kolejny przejechany kilometr oznacza 2 zł dodatkowej opłaty. Kaucja to 1000 zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Deklarowany przez GZM zasięg rowerów elektrycznych to 120 km przy pełnym naładowaniu baterii o pojemności ponad 550 Wh. Jednoślady wyposażono m.in. w przerzutkę planetarną (w tylnej piaście), napęd centralny wspomagający jazdę do prędkości 25 km/h, przedni amortyzator, hamulce hydrauliczne, podwójne zabezpieczenie (zintegrowane oraz łańcuch), oświetlenie oraz błotniki.
Wypożyczalnię obsługuje spółka Serwis GZM. Rower przed każdym wydaniem ma przechodzić przegląd. Serwis odpowiada za naprawę bieżących usterek, np. wymianę przebitej dętki, które powstały wskutek normalnego korzystania z roweru. Natomiast z kaucji pokrywane są uszkodzenia wynikające z jego nieprawidłowego użytkowania.
Lepiej się sprawdzi niż samochód
Przewodniczący GZM Kazimierz Karolczak podczas konferencji prasowej, na której zaprezentowano rowery elektryczne, wyjaśnił, że "to forma pokazania możliwości tego roweru, zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie uważamy, że często ma szansę lepiej się sprawdzić niż samochód". Zapowiedział, że w razie konieczności flota rowerów elektrycznych zostanie powiększona.
Elektryczne rowery dla GZM dostarczyła spółka BikeU. W przetargu zaoferowała ona cenę 5,2 mln zł - 2,7 mln zł za zakres podstawowy i 2,5 mln zł za zakres opcjonalny.
Na co dzień w 31 z 41 miast metropolii można korzystać z 7000 tradycyjnych jednośladów w ramach Metroroweru GZM. Według danych GZM w ciągu roku zostały one wypożyczone ponad milion razy. Operatorem systemu jest spółka Nextbike GZM.(PAP)
Komentarze