Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gubin z nową drogą rowerową! Znamy wykonawcę inwestycji transgranicznej

infobike
16.10.2025 21:02
0 Komentarzy

Miasto Gubin (woj. lubuskie) ogłosiło rozstrzygnięcie przetargu na budowę nowej infrastruktury rowerowej w ramach projektu „Transgraniczne zintegrowanie turystyki rowerowej, kolejowej i wodnej w regionie przejść granicznych Coschen–Żytowań oraz Guben–Gubin”.

Inwestycja obejmuje modernizację istniejącej trasy rowerowej oraz budowę miejsca obsługi ruchu rowerowego (MORR). W ramach projektu powstaną m.in. nowe dojazdy, chodniki, oświetlenie, zadaszona wiata, stacja naprawcza, ławki i stojaki na rowery.

Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie atrakcyjności turystyki transgranicznej i poprawa bezpieczeństwa rowerzystów poruszających się między Polską a Niemcami.

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega projekt drogi transgranicznej Guben–Gubin?
  2. Kto wygrał przetarg i ile kosztuje inwestycja?
  3. Jakie zmiany czekają rowerzystów po zakończeniu budowy?
nwestycja obejmuje modernizację istniejącej trasy rowerowej oraz budowę miejsca obsługi ruchu rowerowego (MORR).
nwestycja obejmuje modernizację istniejącej trasy rowerowej oraz budowę miejsca obsługi ruchu rowerowego (MORR).

Kto wygrał przetarg i ile kosztuje inwestycja?

W postępowaniu przetargowym złożono pięć ofert, z których najkorzystniejszą przedstawiło Przedsiębiorstwo Drogowe „KONTRAKT” Sp. z o.o. z Krosna Odrzańskiego. Firma zaoferowała wykonanie zadania za 1 536 016,62 zł brutto, czyli o ponad 460 tysięcy złotych mniej niż przewidywał budżet miasta.

Zgodnie z umową, wykonawca ma 13 miesięcy na realizację prac od dnia podpisania kontraktu. Ostateczne zakończenie inwestycji planowane jest na listopad 2026 roku.

Decyzja o wyborze oferty została podjęta 10 października 2025 roku, a przy ocenie brano pod uwagę trzy główne kryteria:
✅ cenę,
✅ okres gwarancji,
✅ doświadczenie kadry kierowniczej.

Jakie zmiany czekają rowerzystów po zakończeniu budowy?

Nowa infrastruktura rowerowa w Gubinie ma być przyjazna użytkownikom i całoroczna. Droga otrzyma asfaltową nawierzchnię, a trasa zostanie odpowiednio oświetlona, co poprawi komfort i bezpieczeństwo jazdy także po zmroku.

Z kolei w strefie wypoczynkowej MORR znajdą się elementy małej architektury – w tym stojaki, ławki, wiata i stacja serwisowa. Dzięki temu miejsce stanie się idealnym punktem odpoczynku na trasie między Polską a Niemcami.

Nowa ścieżka nie tylko ułatwi codzienne dojazdy lokalnym mieszkańcom, ale również wzmocni rozwój turystyki rowerowej w regionie przygranicznym.

Komentarze