Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gnieźnieński Rower Miejski zakończył sezon 2025

infobike
06.11.2025 06:30
0 Komentarzy

Po siedmiu miesiącach działania Gnieźnieński Rower Miejski (GRM) oficjalnie zakończył sezon 2025.

Tegoroczny wynik pokazuje, że system cieszy się stałą popularnością wśród mieszkańców i turystów.

W ciągu tego roku zarejestrowało się 2168 nowych użytkowników, co oznacza, że łączna liczba zarejestrowanych w systemie osób wynosi już 16 288. Choć liczba wypożyczeń spadła nieznacznie względem ubiegłego roku (131 255 wobec 145 274), to wciąż świadczy o dużym zainteresowaniu rowerami miejskimi w Gnieźnie.

Rozkład jazdy:

  1. Jak wyglądał tegoroczny sezon Gnieźnieńskiego Roweru Miejskiego?
  2. Jakie dane podsumowują funkcjonowanie systemu w 2025 roku?
  3. Co dalej z GRM po zakończeniu sezonu?
W ciągu tego roku zarejestrowało się 2168 nowych użytkowników, co oznacza, że łączna liczba zarejestrowanych w systemie osób wynosi już 16 288.
W ciągu tego roku zarejestrowało się 2168 nowych użytkowników, co oznacza, że łączna liczba zarejestrowanych w systemie osób wynosi już 16 288. /fot. gniezno.eu

Krótkie przejazdy dominują w statystykach

Większość wypożyczeń – aż 121 560 – trwała krócej niż pół godziny, co oznacza, że były one bezpłatne. Kolejne przedziały czasowe przedstawiają się następująco:

  • do jednej godziny – 6 998 wypożyczeń,
  • do dwóch godzin – 1 759,
  • do trzech godzin – 451,
  • do czterech godzin – 204,
  • powyżej czterech godzin – 283.

Zespół techniczny GRM każdego dnia dbał o to, by rowery były dostępne w różnych częściach miasta. Średnio dwa razy dziennie relokowano jednoślady pomiędzy stacjami, by zachować równowagę w systemie.

Mniej awarii, więcej dbałości o wspólny sprzęt

W mijającym roku zgłoszono 898 usterek, czyli o 50 mniej niż w 2024. Najczęściej naprawiane elementy to:

  • koła (235 zgłoszeń),
  • napęd (165),
  • blokady (112).

Operator systemu podkreśla, że spadek liczby awarii to efekt lepszej kondycji technicznej rowerów i większej świadomości użytkowników w zakresie odpowiedzialnego korzystania z miejskich jednośladów.

Przerwa tylko na zimę

Choć rowery zniknęły z ulic, GRM nie żegna się na długo. System powróci już 1 marca 2026 roku, by rozpocząć kolejny sezon.

Miasto zapowiada, że analiza danych z 2025 roku pomoże w dalszym doskonaleniu infrastruktury i jakości usług, tak aby przyszły sezon był jeszcze bardziej udany.

Komentarze