Gliwice inwestują w infrastrukturę rowerową – nowe pasy i ścieżki już dostępne
Gliwice nie zwalniają tempa, jeśli chodzi o rozwój infrastruktury rowerowej.
W mieście pojawiły się nowe pasy rowerowe na ulicy Tarnogórskiej, a prace przy budowie ścieżki rowerowej na Czechowice są na ukończeniu. W obu przypadkach celem jest poprawa bezpieczeństwa oraz komfortu poruszania się rowerzystów po mieście. To nie tylko zmiany w organizacji ruchu, ale także dowód na rosnące znaczenie rowerów w miejskim transporcie.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany w organizacji ruchu wprowadzono w ramach budowy nowych pasów rowerowych na ul. Tarnogórskiej?
- Jakie inwestycje w infrastrukturę rowerową w Gliwicach są planowane na najbliższe lata?
- Co obejmuje projekt budowy 5-kilometrowej ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Toszeckiej?
Nowe pasy rowerowe na ul. Tarnogórskiej
Z początkiem czerwca mieszkańcy Gliwic mogą korzystać z nowo wyznaczonych pasów rowerowych na 1,5-kilometrowym odcinku ul. Tarnogórskiej. Trasa ta łączy Radiostację z ulicą Kolberga. Projekt, który zakończono zaledwie kilka dni temu, jest pierwszą tego typu inwestycją w Gliwicach. W ramach prac pasy dla samochodów zostały nieco zwężone, a miejsca parkingowe uporządkowane. Zmiany te pozwoliły na stworzenie wyraźnie wydzielonej przestrzeni dla rowerzystów, co zwiększa bezpieczeństwo zarówno dla nich, jak i dla kierowców. Przebudowa drogi to wynik szczegółowych analiz oraz dostosowania organizacji ruchu do obowiązujących norm bezpieczeństwa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Gliwice zapowiadają kolejne inwestycje w infrastrukturę rowerową, planując budowę pełnej sieci tras rowerowych w mieście. To kolejny krok w stronę stworzenia komfortowego i bezpiecznego środowiska dla rowerzystów, który może stać się modelowym rozwiązaniem dla innych polskich miast.
Budowa ścieżki rowerowej na Czechowice
Równolegle z realizacją pasów rowerowych na ul. Tarnogórskiej trwają prace przy budowie 5-kilometrowej trasy rowerowej wzdłuż ul. Toszeckiej, która ma połączyć różne części miasta. Na wielu odcinkach są już prowadzone roboty wykończeniowe, takie jak układanie krawężników czy przygotowanie nawierzchni. Odcinek od restauracji McDonald’s do ul. Oriona wkrótce zostanie ukończony, a następnie prace będą kontynuowane na innych fragmentach trasy.
Projekt realizowany przez konsorcjum Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów S.A. oraz EUROVIA POLSKA S.A. obejmuje także budowę kanalizacji deszczowej, nowego oświetlenia oraz konstrukcji drogi i chodnika. Inwestycja ta jest współfinansowana z Rządowego Funduszu w wysokości 42,75 mln zł, a całkowite zakończenie prac i oddanie ścieżki do użytku przewidywane jest na drugą połowę 2025 roku.
Komentarze