Gdynia testuje rowery cargo w ramach akcji „Rower towarowy dla samorządów”
Od kilku dni Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni testuje wykorzystanie roweru towarowego w ramach akcji „Rower towarowy dla samorządów”. Rowery cargo nie są w Gdyni nowością – tego typu pojazdy można wypożyczyć w naszym mieście od 2018 r.
Rower towarowy dla samorządów to wspólna akcja Polskiej Unii Mobilności Aktywnej, której Gdynia jest członkiem oraz polskiej firmy Urvis Bike. Jej celem jest przybliżenie korzyści wynikających z wykorzystania rowerów towarowych.
Rowery towarowe coraz śmielej wkraczają na ulice miast. Najczęściej spotykamy je na ulicach Holandii, Niemczech i Danii. Na ulicach Gdyni nie są już rzadkim widokiem – używają ich kurierzy, punkty biblioteczne i osoby prywatne. Rowery towarowe to ekologiczna alternatywa dla samochodów dostawczych i są odpowiedzią na dostawy tzw. ostatniej mili. Od kilku lat w Gdyni jest możliwe wypożyczenie roweru cargo.
W Gdyni od 2018 r. działa wypożyczalnia rowerów cargo. Dostępnych jest 15 egzemplarzy różnego typu pojazdów. To nie tylko idealne rozwiązanie do szybkiego przemieszczania się po mieście w połączeniu z ruchem na świeżym powietrzu. To również możliwość przewozu zakupów, dzieci, a nawet zwierząt – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju – Rozwój usług tego typu to jeden z głównych obszarów opracowywanej w tym roku „Strategii Rowerowej dla Miasta Gdyni do 2040 roku” – dodaje wiceprezydent.
Szczegóły dotyczące wypożyczeń można znaleźć na stronie www.mobilnagdynia.pl/rowercargo.
Wypożyczenia na 7 dni dla osób prywatnych są bezpłatne. Obecnie dostępne w Gdyni rowery to Urban Arrow Family (dwukołowy) oraz Babboe Big E (trzykołowy). Obydwa modele posiadają wspomaganie elektryczne oraz przeciwdeszczowe namioty, oraz dostosowane są do przewozu dzieci – posiadają ławeczki oraz pasy bezpieczeństwa.
To ekologiczne i wygodne rozwiązanie do szybkiego przemieszczania się po mieście. Warunkiem do wypożyczenia roweru jest posiadanie Karty Mieszkańca Gdyni lub Metropolitalnej Karty do Kultury – mówi Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Testowany obecnie w Gdyni rower w ramach akacji „Rower towarowy dla samorządów” jest wyposażony we wspomaganie elektryczne o zasięgu około 100 km. Prowadzi się go pewnie, płynnie i miękko. W odróżnieniu od wersji trójkołowych, rower dwukołowy prowadzi się szybciej i lżej – podsumowuje Jakub Furkal, oficer rowerowy Gdyni, który testuje model roweru.
Testy w ramach akcji „Rower towarowy dla samorządów” potrwają ok. 2-3 tygodnie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze