Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GDDKiA o kombinacji znaków C-16 i T-22

infobike
11.08.2011 18:41
0 Komentarzy

GDDKiA o kombinacji znaków C-16 i T-22


Na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ukazała się kolejna opinia Zespołu ds. Ścieżek Rowerowych (poprzednia dotyczyła możliwości dopuszczania ruchu „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych). Tym razem opracowanie omawia cel, zakres, podstawy prawne i przykłady zastosowania ciągu pieszego z dopuszczonym ruchem rowerów, oznakowanego kombinacją znaków C-16 i T-22. Oznakowanie to służy dopuszczeniu ruchu rowerzystów na chodniku, ale bez obowiązku korzystania z niego, który wymusza kombinacja C-13/16 (ciąg pieszo-rowerowy).

Tego typu rozwiązania są popularne m.in. w Niemczech, Austrii i Szwajcarii…
Kombinacja znaków C-16+T-22 jest ważnym narzędziem organizacji ruchu rowerowego. W Polsce jest ono nawet bardziej potrzebne niż w krajach Europy Zachodniej, ze względu na występujące braki w infrastrukturze rowerowej, w szczególności znaczną liczbę substandardowych ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.


Dodatkowym argumentem za stosowaniem tego typu oznakowania jest duże zróżnicowanie typów rowerów i ich użytkowników w Polsce –od rozwijających niewielkie prędkości osób starszych na „składakach”przez młodych rowerzystów na rowerach górskich po kolarzy szosowych.

Kraków wybija się w tej kwestii na tle innych miast Polski, ponieważ taki typ oznakowania stosowany jest już od kilku lat.

Aleksander Buczyński, Radek Lesisz
Za: zm.org.pl
Foto: Rowerowe Gliwice: Aleja Pokoju w Krakowie


Źródło: http://ibikekrakow.com/2011/08/10/gddkia-o-kombinacji-znakow-c-16-i-t-22/

Komentarze