Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EuroVelo z jednym zarządcą. Polska Organizacja Turystyczna przejmuje stery

infobike
26.09.2025 17:45
0 Komentarzy

Podczas konferencji na Węgrzech zapadła ważna decyzja dla rozwoju turystyki rowerowej w Polsce.

Polska Organizacja Turystyczna (POT) została oficjalnym zarządcą sieci tras EuroVelo w naszym kraju. Dotąd brakowało wspólnej instytucji koordynującej, co utrudniało promocję i rozwój usług wzdłuż tras. Teraz Polska przestaje być „białą plamą” na mapie Europy w tym zakresie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie ma decyzja o powołaniu jednego zarządcy EuroVelo w Polsce?
  2. Które regiony rozwijają trasy EuroVelo i jakie mają osiągnięcia?
  3. Jakie korzyści dla rowerzystów przyniesie wspólna koordynacja sieci?
Podczas konferencji na Węgrzech zapadła ważna decyzja dla rozwoju turystyki rowerowej w Polsce. 

Polska Organizacja Turystyczna (POT) została oficjalnym zarządcą sieci tras EuroVelo w naszym kraju.
Podczas konferencji na Węgrzech zapadła ważna decyzja dla rozwoju turystyki rowerowej w Polsce.
Polska Organizacja Turystyczna (POT) została oficjalnym zarządcą sieci tras EuroVelo w naszym kraju.

Jeden zarządca – większa spójność

W Polsce działa już około 5 000 km tras EuroVelo, w tym 500 km na Pomorzu, jednak dotychczas nie miały one wspólnego koordynatora. Powołanie POT do tej roli oznacza m.in.:

  • ujednolicenie standardów,
  • lepszą promocję zagraniczną,
  • rozwój zaplecza turystycznego i usług wzdłuż tras.

To także krok ku temu, by polskie odcinki EuroVelo były łatwiej rozpoznawalne na tle całej europejskiej sieci.

Pomorze – lider w Polsce

Województwo pomorskie jest jednym z trzech regionów w kraju aktywnie rozwijających sieć EuroVelo. Szczególnie popularna jest trasa EV10 (Świnoujście – Hel – Gdańsk), uznawana za najczęściej odwiedzaną w Polsce. Tylko po pomorskich trasach EV10 i EV13 rocznie przejeżdża około 180 tysięcy rowerzystów.

To pokazuje, że nadmorskie szlaki stają się nie tylko atrakcją turystyczną, ale również istotnym elementem transportu i rekreacji dla mieszkańców.

Co zyskają rowerzyści?

Dzięki centralnemu zarządzaniu rowerzyści mogą liczyć na:

  • spójne oznakowanie tras,
  • lepsze wsparcie informacyjne i promocyjne,
  • rozwój infrastruktury dodatkowej, jak miejsca odpoczynku, punkty serwisowe czy baza noclegowa przy szlakach.

W dłuższej perspektywie oznacza to również większą rozpoznawalność polskich tras w Europie i możliwość przyciągnięcia jeszcze większej liczby turystów rowerowych z zagranicy.

Komentarze