Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Droga rowerowa w Lesznie na ul. Słowiańskiej

infobike
02.11.2012 18:53
0 Komentarzy

Droga rowerowa w Lesznie na ul. Słowiańskiej

 leszno_droga_rowerowa

Fot. Leszno.pl

Na wtorkowym posiedzeniu Komisji Kultury i Sportu Rady Miejskiej Leszna dyskutowano o czterech wariantach wytyczenia ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Słowiańskiej. Wybrano projekt Zarządu Dróg Miejskich i Inwestycji –czytamy na stronie internetowej Leszna

 

O trakt rowerowy na ul. Słowiańskiej od dawna zabiegają leszczyńscy rowerzyści. Uważają, że pozwoli on w większym stopniu scalić całą sieć rowerową miasta, a przez to korzystanie z rowerów przy załatwianiu różnych spraw w centrum stanie się jeszcze popularniejsze. Podczas przejazdów Leszczyńskiej Masy Krytycznej podkreśla się, że rower jest najbardziej ekologicznym pojazdem, a aktywność fizyczna, jaką on wymusza, ma spore działanie prozdrowotne.

Przedstawiciel Leszczyńskiej Masy Krytycznej Patryk Moryson przedstawił aż trzy warianty, po czym poddane one zostały twórczej krytyce. Szef leszczyńskiej drogówki Janusz Czarnecki patrzył na projekty przede wszystkim od strony bezpieczeństwa. Skrytykował usytuowanie ścieżki pomiędzy chodnikiem a miejscami parkingowymi dla samochodów, gdyż mimo półmetrowego pasa buforowego –jego zdaniem –dochodziłoby do zderzeń rowerzystów z otwieranymi nagle drzwiami samochodu. Negatywnie odniósł się również do dwóch ścieżek jednokierunkowych po obu stronach ul. Słowiańskiej, ponieważ takie rozwiązanie istnieje na ul. Okrężnej i przez rowerzystów nie jest respektowane. Generalnie, aby zrealizować warianty prezentowane przez Morysona, obecna jezdnia musiałaby być o metr szersza. 

Czwarty wariant przedstawił Rafał Bukowski, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji. Zaprezentowane rozwiązanie będzie najdroższe, ale jednocześnie najbezpieczniejsze. 

Według tych założeń ścieżka, patrząc od strony przejazdu kolejowego, wiodłaby prawą stroną ul. Słowiańskiej. Na odcinku od Tamy Kolejowej do Klonowicza chodnik zostałby zwężony o metr, tak aby umożliwić wybudowanie dwukierunkowej ścieżki rowerowej szerokości 2,5 m. Wąski pas rozdzielający umożliwiłby pozostawienie w dotychczasowym miejscu postoju taksówek. Na trochę węższym odcinku ul. Słowiańskiej –od Klonowicza do Krasińskiego –nie zwężano by chodnika, lecz zmieniono system parkowania samochodów na równoległy do chodnika. Za budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Słowiańskiej, ze wskazaniem wariantu opracowanego przez MZDiI, było 3 członków komisji, a pozostałych 3 wstrzymało się od głosu. 

Rafał Bukowski wyjaśnił, że to rozwiązanie będzie kosztowało około 200-300 tysięcy złotych, gdyż musi objąć zmodernizowanie skrzyżowań z ul. Tama Kolejowa i Al. Krasińskiego. Projekt określiłby także rozwiązanie, które dopuściłoby ruch rowerowy aż do rynku. Po zrealizowaniu tego projektu na ul. Słowiańskiej ubyłoby 16 miejsc parkingowych. Ogólny bilans jednak będzie dodatni, gdyż –jak poinformował Bukowski –57 miejsc parkingowych przybędzie na ul. Chrobrego po zaplanowanej na przyszły rok modernizacji. 

Radny Wojciech Zimniak z lewicy zwrócił uwagę na problemy, jakie mogą wystąpić w momencie, kiedy projekt zmian opiniować będzie konserwator zabytków, gdyż ul. Słowiańska leży w strefie opieki konserwatorskiej.
Czy rowerzyści będą jeździć ul. Słowiańską w przyszłym roku, zdecydują radni oraz prezydent. Decyzja będzie tym trudniejsza, że wybrany wariant jest solidny, ale jednocześnie kosztowny.    

Autor: (JAC)

 

Źródło: http://www.leszno.pl/Sciezka_rowerowa_na_ul._Slowianskiej,4982.html

Komentarze